avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 446 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu odihna
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu odihna

Buna ziua!
Va rog mult, daca se poate, sa ma lamuriti in legatura cu un aspect.
Sunt profesor titular. Am revenit in activitate la 1 iulie 2019 din ccc. Din anul 2017-2018, mi au ramas 32 zile concediu odihna pe care vreau sa le efectuez acum (iulie-august). Dar de la scoala mi s a zis ca in acest caz, nu mai pot beneficia deloc de c o pt anul 2019, respectiv pt lunile iulie-august 2019 ( anul scolar se incheie la 31 aug). Motivul invocat - nu se poate acorda c o la c o. Dar in Codul Muncii scrie ca concediul de odihna este un drept legal al meu si nu poate face obiectul vreunei limitari etc...
Prin urmare, pot beneficia acum si de zilele de concediu odihna pt iulie - august (ar fi 10), alaturi de cele 32 de anul trecut, a.i pana la 31 aug sa efectuez 42 zile de c o? Sau nu?

Va multumesc tare mult de raspuns!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:27, 4 Iulie 2019
Puteti beneficia de CO atat de cel restant , cat si de cel aferent anului 2019.
Va multumesc de raspuns!

Dar imi puteti spune, va rog, cum sa argumente juridic, pt a le demonstra ca asa este?

Multumiri inca o data!

Cornel Vasile a scris:

Puteti beneficia de CO atat de cel restant , cat si de cel aferent anului 2019.

Art. 144 C.mun.
(1) Dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor.
(2) Dreptul la concediu de odihna anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari.

Art. 146 C.mun.
(1) Concediul de odihna se efectueaza in fiecare an.