Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua. Anul acesta s-a hotarat de cativa locatari din asociatia de bloc strângerea lunara de 500 lei vara si 200 lei iarna pentru Fondul de reparatii. Administratora nu a prezentat conform legii cheltuielile si valoarea aproximativa a lucrarilor ce urmeaza a se executa (conform unui deviz estimativ de lucrari) ci pur si simplu se strang niste bani al caror control nu il are decat ea. Mi se pare corect sa vad un tabel cu o situatie detaliata semestrial cu suma acumulata pe apartament si total bloc precum si facturile cu sumele cheltuite din total. Da, se afiseaza cate o factura de cheltuieli si o lista cu suma pe apartament...un pic cam neconcludent si ambiguu. In luna iunie s-au strans 250 lei pe apartament pentru repararea instalatiei de apa....atunci pentru ce se strang atatia bani?
Întrebarea este daca pot cere orice suma si oricat fara un calcul preliminar, o estimare a lucrarilor si ce anume trebuie reparat. Se strang 1000 lei lunar pe scara. Eu nu imi permit 50 lei lunar.
Se poate cere o anumită sumă dar trebuie justificată si aprobata de adunarea generală a proprietarilor.
Cititi legea 196/2018, legea asociatiilor de proprietari, acolo gasiti multe informatii ce va sunt de ajutor
Administratorul de imobil are obligatia legala sa informeze lunar proprietarii,pe langa lista lunara de intretinere,sumele impuse la plata,natura acestora si modalitatea de repartizare individuala
Fond de reparatii
asinth
Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de ... (vezi toată discuția)