avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 779 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am sunat pentru revizie înainte de a expira ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am sunat pentru revizie înainte de a expira garanția, dar service-ul a programat mașina la câteva zile după expirare. E legal să mi se refuze reparația pe garanție în cazul prezentat?

Buna ziua,

Recent am fost sa-mi fac revizia la masina la un dealer autorizat (de la care am si cumparat masina).
La finalul reviziei, mi s-a zis ca s-a gasit o problema si ca se poate repara prin garantie si ca vor reveni cu un telefon dupa ce vorbesc cu reprezentanta marcii de masina respectiva (daca e nevoie pot sa spun care e) si ca ar dura cam o saptamana.
Dupa o saptamana si jumatate ii sun eu si ii intreb care e situatia si mi-au zis ca nu se poate repara prin garantie pentru ca nu mai sunt in perioada de garantie.
Eu am cumparat masina pe 1 iulie 2016 si revizia s-a efectuat pe 3 iulie 2019.
DAR, eu am sunat sa fac programarea pe 25 iunie. Ca ei m-au programat pe 3 iulie, asta nu depidea de mine.

As vrea sa stiu daca e legal sa-mi refuze repararea pe garantie in cazul prezentat si, daca nu e legal, daca ii pot sa-i dau in judecata?

Multumesc
Ultima modificare: Joi, 18 Iulie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: user_db , utilizator 14:10, 22 Iulie 2019
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,
Este discutabila realizarea dorintei dvs.
Astfel, ar trebui sa produceti probe in sensul celor afirmate.
Sa dovediti ca dvs. ati sunat in timp util pentru a face revizia in termenul de garantie, ca ati insistat si ati comunicat reprezentantei, faptul ca prin programarea la revizie in data de 3 iulie se depaseste termenul e garantie.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Din moment ce ei v-au programat dupa garantie este problema lor dar in caz de proces va trebui sa dovediti.
Sesizati ANPC.

CLAUDIU LASCOSCHI a scris:

Din moment ce ei v-au programat dupa garantie este problema lor dar in caz de proces va trebui sa dovediti.
Sesizati ANPC.


Eu nu am inregistrat conversatia telefonica (nici nu cred ca am voie, din pdv legal) dar teoretic ar trebui sa aiba ei in sistemul lor logate programarile si datele cand s-au facut.
Daca ar exista, un judecator/procuror i-ar putea soma sa le arate?
Ultima modificare: Miercuri, 17 Iulie 2019
user_db, utilizator


Cabinet individual de avocat „Petrescu C.” a scris:

Buna ziua,
Este discutabila realizarea dorintei dvs.
Astfel, ar trebui sa produceti probe in sensul celor afirmate.
Sa dovediti ca dvs. ati sunat in timp util pentru a face revizia in termenul de garantie, ca ati insistat si ati comunicat reprezentantei, faptul ca prin programarea la revizie in data de 3 iulie se depaseste termenul e garantie.



Nu am insistat si nici nu le-am zis ca s-ar depasi termenul de garantie,
Sincer, nici nu stiam ca se termina garantia. Aveam impresia ca am 5 ani garantie standard, dar aparent am 3 ani standard si 2 ani garantie exitinsa. Iar cea extinsa nu acopera problema gasita.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,
Cand ati sunat pentru programare, motivul apelului a fost defectul sau revizia?
Daca a fost revizia, si defectul a fost descoperit dupa expirarea perioadei de garantie, atunci dpdv legal nu puteti atrage raspunderea unitatii reparatoare. Faptul ca v-au programat pentru o revizie dupa expirarea perioadei de garantie, iarasi nu este deloc relevant.
Daca ati sunat sa reclamati defectul in perioada de garantie atunci puteti trage la raspundere unitatea reparatoare pentru programarea tarzie dar va trebui sa aduceti dovezi in acest sens. Prima oara, uitati-va pe comanda de reparatie, unde ar trebui sa fie trecuta si data programarii.
Inainte de orice demers, va recomand sa cititi cu atentie conditiile de acordare a garantiei.
Unitatea reparatoare nu are nici o obligatie sa va programeze in minutul 2. Puteti alege oricand un alt service pentru aceasta operatie.

Alte discuții în legătură

Am cumparat o masina de tuns gazon husqvarna (online) care s-a ... bvilmosistvan bvilmosistvan Am cumparat o masina de tuns gazon Husqvarna (online) care s-a defectat. Numai comreciantul de la care am cumparat utilajul poate sa faca reparatia inj ... (vezi toată discuția)
Asistenta reziliere contract lesing auto picasso2679 picasso2679 Va rog sa ma ajutati cu un sfat legat de felul cum ar trebui sa procedez in situatia urmatoare: In 2010 am achizitionat un auto vw golf6 in leasing pe o ... (vezi toată discuția)
Ajutor,va rog frumos mark65 mark65 Este adevat ca atuni cand se schimba o piesa de mare importanta la masina dealer-ul auto trebuie sa schimbe masina? Mentionez ca masina este inca in ... (vezi toată discuția)