Contract de închiriere: cine trebuie să înlocuiască/repare frigiderele și televizoarele defecte? Chiriașul pretinde că s-au stricat și solicită unele noi
M-ar interesa, in cazul uni contract de inchiriere pe 3 ani, ce parere aveti despre cine ar trebui sa se ocupe de inlocuirea sau repararea celor 3 frigidere si 3 televizoare prevazute in anexa contractului, in cazul in care acestea erau functionale la inceperea contractului cu 2 ani in urma. Anul acesta chiriasul pretinde ca toate cele 6 aparate s-au defectat si solicita proprietarului cumpararea unora noi.
Articolele relevante din contractul de inchiriere:
1. Proprietarul preda chiriaşului bunul închiriat împreună cu toate accesoriile acestuia prevăzute în anexa.
2. Proprietarul va putea să solicite efectuarea de lucrări de întreținere ale bunul care face obiectul prezentului contract, in cazul in care neefectuarea acestora ar duce la deteriorarea acestuia.
3. Chiriaşul se obligă, ca pe toată durata închirierii, să păstreze în bune condiţii bunul închiriat, precum şi accesoriile acestuia, să nu le degradeze sau deterioreze.
4. Chiriașul va suporta orice alte cheltuieli survenite din funcționarea, autorizarea si administrarea clădirii conform destinaţiei pentru activitatea de turism.
5. Chiriaşul va efectua pe cheltuiala sa lucrările de întreţinere şi reparaţii normale ale bunului închiriat pentru a-l menţine în starea în care l-a primit la momentul încheierii contractului.
6. Chiriaşul va răspunde de distrugerea totală sau parţială a bunului închiriat care s-ar datora culpei sale.
7. Chiriaşul, la expirarea acestui contract, va restitui locatorului bunul închiriat împreună cu toate accesoriile acestuia, în aceeaşi stare de funcționare în care le-a primit conform anexei.
Anexa:
3 televizoare CRT
3 mini-frigidere
7 paturi
5 scaune
6 prosoape mari
6 prosoape mici
Buna ziua, dincolo de obligatia juridica de a achizitiona alte bunuri este bine sa verificati instalatia electrica si eventualele intreruperi de curent din zona. Daca reteaua din cartier e instabila sau reteaua din apartament subdimensionata, veti cumpara alte bunuri care se vor strica intr-un timp extrem de scurt. In plus, o astfel de verificare este absolut necesara deoarece o retea subdimensionata, care nu rezista nici macar unor consumatori mici, implica si alte riscuri, de ex cel de incendiu.
Aduceti un depanator si un electrician sa verifice bunurile si reteaua, vorbiti si cu vecinii sa vedeti daca sunt intreruperi dese. Dupa ce aflati cauza, intrebati cei doi specialisti care sunt solutiile.
Am apartament si garsoniera libere, nu am curajul sa le inchiriez de teama distrugerii bunurilor din ele (am mai patit), sa spui ca s-au stricat 6 aparate deodata brusc si ca proprietarul mai trebuie sa le si inlocuiasca, eu cred ca e jaf pe fata. Cine stie la ce le-o trebui in alta locatie si... daca chiriasul se mai si pricepe, au scos o siguranta, ceva, na, s-au defectat. Eu cred ca proprietarul ar trebui sa se adreseze Politiei cu plangere penala pentru distrugere pur si simplu, iar daca mai se si pretind altele de catre chirias eu cred ca e tupeu deja!
Ai facut PV de Predare primire cu starea de functionare, LOCATAR|UL este obligat sa le inapoieze EXACT in starea primirii, cu uzura Normala.
Ceea ce se intampla aici este fapt ilicit din mia multe aspecte:
- distrugere de bunuruo cf Contract si PV si a legii( 6 obiecte de valoare )
Eu ma ocup cu electrice si va spun , chiardaca e tardiv- chemati in prezenta lor un electrican avizat eventual de le EON sa constate Motivul defectarii daca a fost de la Supratensiune pe retea, desi aici sigurantele intra in ecuatie).
Dupa aceasta, cu siguratna se va vedea cine este vinovat . Cf pv le cereti daune si sa va repuna TV si frigidere in starea care au fost in 15 zile, cf legii.
Daca dvs spuneti
Frigiderele au 3 ani vechime, durata normala de functionare vad ca este de 4-6 ani. si TV , gresit.
Normal acestea tin minim 10 ani, si TV si frigidere, perioada de garantie nu este perioada medie de uzanta, Stim foarte bine ,ca avemfrigidere de 15-20 de ani unii si TV.
Modul in care se pune problema e invers, mergeti cu constatarea pe cale legala si scoateti-i din apartament instant daca nu rezolva problema.