avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 719 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... tabel intretinere.........care este forma legala ??
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

tabel intretinere.........care este forma legala ??

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati si pe mine intr-o problema(din multe altele pe care le am cu asociatia de proprietari) in ceea ce priveste modelul listei de plata de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari.Conform Ordinului 1969/2007 al Ministerului Economiei si Finantelor se prevede modelul listei de plata (avand codul 14-6-28).Am adus la cunostinta asociatiei,la nivelul serviciului din cadrul primariei,iar la asociatie(ptr.ca s-au perindat intre timp vreo 4 presedinti de asociatie) iar acum dupa aproape 1 (un) AN am primit un raspuns din partea actualului presedinte de asociatie pe care-l redau mai jos:
''Referitor la modul de afisare a cheltuielilor repartizate catre locatari asociatiei va comunicam ca legea 82/1991 a contabilitatii si ordinul ministrului finantelor nr. 18/2001 cap. II pct. 4 prevad ca documentele contabile care nu au regim special pot fi adaptate in functie de specificul si necesitatile persoanelor juritice care le folosesc cu conditia respectarii continutului de informatii modelul listei de plata a cotelor de contributie a cheltuielilor asociatiei de proprietari prevazute de Ord. M.F. 1969/2007 nu prezinta PE INTELESUL TUTUROR COMPONENTA CHELTUIELILOR LUNARE.
In acest sens asociatia a adaptat prezentul model care corespunde cerintelor actuale.''

Mai concrect au eliminat tot ce presupune Total 1 si Total 2 + rubrica de fond rulment,penalizari,cheltuieli pe beneficiari.....
Ordinul nr.18/2001 NU EXISISTA, de fapt a vrut sa faca referire la Ordinul 1969/2007 cap.II pct.4.
Rugamintea mea este de a ma ''lumina'' in ceea ce priveste raspunsul primit din partea asociatiei de proprietari.......mai concred daca se pot prevala de pct. 4 de la cap.II DIN oRDINUL 1969/2007 de nu respecta modelul listei de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari (cod 14-6-28).

Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Armenteros , utilizator 22:35, 27 Noiembrie 2009
Eu am banuiala ca tabelul care va e facut este corect. Sigur, imi pastrez o oarecare rezerva asupra unui act pe care nu il vad si nu stiu ce contine, dar mi-ati dat un element important care ma face sa va spun asta...:), acela ca ati avut si regularizari la apa (pe minus), iar explicatia administratorului este corecta.
In rest, am comentat o data, nu mai revin.
............................
Contractul pentru lucrarea pe calculator este sau trebuie sa fie un contract civil sau o conventie de prestari servicii care trebuie sa cuprinda numele activitatii, data sau perioada de timp in care este executata, suma neta lunara, impozitul de 16% si, bineinteles, suma bruta (care va fi luata in calcul la cotele de intretinere).

@armenteros
300 lei /luna este service-ul respectivului contractant, nu licenta unui program.

Si ma gandesc (de exemplu) ca daca la 40 ap. x 6 lei.ap = 240 lei costa o licenta de program.....scuza-ma, dar nu merita sa discutam....! Si in general licenta este cuprinsa (cheltuiala este asumata de contractant) in suma ceruta pe contract sau conventie, ce-o fi!

Modul de calcul al cotelor de intretinere este foarte fluid si intr-un asemenea program, a carui licenta iti este furnizata in format .exe, nu poti face nicio modificare cat de mica.....
Plus ca daca tu iti evaluezi bataia de cap cu o evidenta pe calculator care este din ce in ce mai laborioasa si pentru care trebuie sa pierzi multe zile de lucru, poate si nopti, la o suma mai mica decat cea spusa de mine....este un punct de vedere personal pe care il vei abandona cat de repede dupa ce vei intra in adevaratul hatis al operatiunilor...:))
Sigur, te uiti si la cate apartamente deservesti cu acel program, nu zic nu, dar domnul nu ne-a spus cat e de mare blocul.....:)
Armenteros a scris:

300 lei pe luna pentru prelucrarea pe calculator? Mi se pare absurd si este o suma mare, in conditiile in care licenta pentru soft specializat pentru asociatii este 6-7 lei pe apartament, platibil o singura data.

Daca se apeleaza la cineva din afara asociatiei pentru a edita toate documentele asociatiei pe calculator, suma de 300 lei/luna mi se pare normala, ba chiar mica. Dar e obositor ca zilnic sa tot apelezi la altcineva sa-ti scrioe si listeze la imprimanta adeverine, liste de plata, situatii contabile si extracontabile de tot felul, contracte, etc.
Oricum nu putem compara aceasta cheltuiala cu pretul unui soft. Nu are legatura una cu alta. Softul nu editeaza singur, trebuie sa avem un calculator, monitor, imprimanta si poate si un om care sa priceapa.
Noi avem calculator , imprimanta, scaner, etc. la asociatie si pe acasa. Impreuna cu administratorul facem toate documentrele si evidentele pe calculator. Doar o data pe luna apelam la un copiator pentru a mari listele de la A4 la A3 pentru afisare . Micile cheltuieli cu hartia si tonerul fac parte din cheltuielile administrativ-gospodaresti (consumabile birou) si se repartizeaza pe cota indiviza.
Poate ca aveti dreptate amandoi, insa consider in continuare ca 300 de lei in fiecare luna este o suma mare si dovedeste un managemwent neperformant din punctul meu de vedere.
Doamna Elga, acele softuri au tot ce trebuie, nu trebuie sa excluda sau sa includa nimic. Credeti-ma,. Cel putin doua softuri le-am studiat si genereaza tot, de la A-Z, incepand de la chitante, pana la situatia de activ-pasiv.
In plus, autorul unuia din cele doua softuri poate face, la cerere, modificare pentru o asociatie daca aceasta solicita, pentru suma de 50 lei.
Decat sa dau suma asta in fiecare luna, mai bine se achizitioneaza pe numele asociatiei un calculator, o imprimanta, asa cum a procedat domnul Adrian la asociatia dansului.
Ultima modificare: Vineri, 27 Noiembrie 2009
Armenteros, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Rubrici obligatorii in tabelul de intretinere bloc 2015 emil32 emil32 Buna ziua, O rugaminte, va rog! Ce rubrici sunt obligatorii in tabelul de intretinere la bloc, conform carei legi? Cum trebuie intocmit tabelul de ... (vezi toată discuția)
Penalizarea procentuala de 0,2% /zi andreeaneagu andreeaneagu Va rog sa-mi spuneti si mie daca este corect ca penalizarea procentuala sa se treaca in lista de intretinere inainte de total luna? Sau trebuie sa se treaca ... (vezi toată discuția)
Tabel intretinere serban_alin85 serban_alin85 De ceva timp la noi se afiseaza tabelul de intretinere fara sa fie semnat de catre cineva (administrator, presedinte, cenzonr) iar in acest tabel nu este ... (vezi toată discuția)