avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 429 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Aș putea constrânge cumva asociația de proprietari ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Aș putea constrânge cumva asociația de proprietari ca să-mi schimbe țeava de apă pe tronson? Stau la etajul 9/10 și, din păcate, presiunea apei este catastrofală

Bună ziua! Cum aș putea cumva să constrâng asociația de proprietari să - mi schimbe țeava de apă pe tronson. Stau la etajul 9/10 și din păcate presiunea apei este catastrofală. Am purtat discuții cu șeful scarii, cu preș. as. de prop. dar în zadar. Cu instrument juridic as putea proceda?
Ultima modificare: Vineri, 26 Iulie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Danielcc , utilizator 16:39, 18 August 2019
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule Adam Grecu ati inlocuit vreodata un robinet de trecere sau macar ati asistat la o astfel de operatiune? La cel putin 20 de ani vechime cat am inteles ca are blocul sectiunea unei tevi de 1/2 ajunge si la mai putin de jumatate din cauza depunerilor de oxizi de fier in special, atat pe apa calda cat si pe rece. Eu am asistat la o astfel de operatiune la doua blocuri din 2 cartiere diferite si situatia a fost identica. Trebuie vazut cu ce tevi au inlocuit vecinii, de acelasi diametru sau mai mare, inclin sa cred ca acelasi diametru.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,
Doua cauze pot duce la blocarea centralei termice:
1. Lipsa de presiune pe conducta;
2. Lipsa de DEBIT pe conducta.
Sunt doua lucruri distincte, cu cauze distincte.
In cazul 1 - pentru a va asigura ca PRESIUNEA este cea normata (conform regulamentelor de furnizare apa menajera!), SAU NU, va puteti adresa furnizorului de apa cu care asociatia are contract, si eventual contracost sa faca o expertizare la dumneavoastra in apartament, cu emiterea unui document de constatare semnat si parafat de firma autorizata, sau pur si simplu furnizorul de apa va emite un document prin care jura ca aveti presiunea adecvata de x bari conform blablabla ....
In cazul 2: presiunea presupunem ca este cea normata (SAU obtineti in acest sens declaratiile mentionate la descrierea cazului 1, cum ca e ceea ce trebuie) SI cu o firma autorizata pentru instalatii alimentare apa imobile, retele interioare etc, faceti CONSTATARE (contracost) si veti descoperi, probabil, ca tevile sunt COLMATATE (adica ruginite la interior si astfel ingustat traseul de alimentare cu apa) prin urmare la robinet curge apa “creion” adica dureaza 5 minute sa umpleti o cana cu apa.
In acest caz asociatia de proprietari ar trebui sa ia masuri in consecinta, SAU poate chiar la racordurile dvs de la coloana principala aveti probleme LOCALE care pot fi rezolvate pe loc.
In primul caz, faceti scandala in nume propriu la furnizorul de apa (1,2,3 luni si se rezolva sigur), in al doulea caz, daca asociatia nu va ajuta, faceti plangere la Primarie. Este un serviciu special care se ocupa cu diferite aspecte de control al administrarii asociatiilor (va puteti interesa).
In tot cazul, nh va lasati descurajat de diferite declaratii, inclusiv ale autoritatilor, urmati toti pasii de sesizare catre toate organele abilitate sau firnizori, inclusiv Asociatie, DAR IN SCRIS!
Nu conteaza ca nu raspund, se vor afunda in minciuni si eschivari, iar in cazul unui proces (pe care ul puteti deschide DOAR DUPA CE ATI FACUT PASII DE MAI SUS) vor pierde si vor deconta inclusiv costurile suportate de dvs.
Sper ca v-am fost de folos!
Succes !
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Din experienţa mea, dacă ajută.

Am un apartament undeva în provincie, locuiesc la parter, blocul are 4 niveluri. Cei de sus se plângeau de lipsa presiunii şi mă acuzau pe mine. Am vorbit cu administratorul, a venit un instalator, de fapt doi, au schimbat robinetul de coloană, care era la mine în apartament, robinet neutilizat de vreo 40 de ani! Problema s-a remediat, cei de sus au acum presiune.
Schimbarea robinetului a durat o jumătate de zi, cu instalatorul Dorel... Soţia mea era să cedeze nervos. Nu eram convins de viabilitatea soluţiei, am fost de acord ca să elimin orice suspiciune, dar din fericire a funcţionat.
Dacă nu există înţelegere, şi colaborare, calea justiţiei este un dezastru: timp, bani, nervi, rezultat imprevizibil.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Blocul în care locuiţi este un CONDOMINIUM, adică un tot de proprietăţi individuale delimitate şi de parte de proprietate comună indiviză. Coloana de apă rece de care care vă plângeţi de regulă are debitul reglat de un hirdofor. În consecinţă deficienţa fiind comună tuturor coproprietarilor de pe tronson este evident că finanţarea remedierii se realizează în comun şi de comun acord. Asociaţia este îndrituită să asigure antrepriza acestei lucrări şi decontarea ei din focndurile asigurate de proprietarii comuni ai coloanei. Din text se înţelege că la nivelul 9 şi 10 disfuncţionalitatea este evidentă, însă cum am scris deja finanţarea lucrării trebuie asigurată de toţi proprietarii de la nivel 0-10, cu o excepţie în situaţia când la nivel "0" sunt spaţii comerciale cu racord independent la sursa de apă rece. Cazuistica se adaptează corespunzător şi pentru o eventuală coloană de "apă caldă". Dacă nu există BUNĂ ÎNŢELEGERE aveţi o alternativă: Instanţa de judecată/Vindeţi şi Vă mutaţi!
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
@ludo,
Stimabile, nu numai ca am asistat la schimbarea unor robineti de trecere, dar am si schimbat, cred ca 10-15 bucati.
Va asigur ca pe conductele de apa rece nu gasim ceea ce afirmati dvs. Pe conductele de AC si mai ales pe cele de termoficare, DA.

Mai plauzibila mi se pare experienta descrisa de catre @hotumattua.
Din comoditate, oamenii nu mai "umbla" la acesti robineti cu anii si se intampla (de obicei garnitura si/sau suportul garniturii cade pe circuitul apei) situatia descrisa - asemanatoare cu inchiderea partiala a robinetului.
In acest sens, bine ar fi ca din cand in cand, un "gospodar" sa faca manevre de inchidere-deschidere a robinetilor de trecere din locuinte, precum si la subsol.
Rezolvarea apartine asociatiei de proprietari.
Succes!
Ultima modificare: Duminică, 28 Iulie 2019
Adam Grecu, utilizator

Alte discuții în legătură

Coloana separata de apa rece. acord proprietari silviu1975 silviu1975 Buna ziua. Situatia este: - etajul 4 si 5 nu au presiune la apa rece - proprietarii celor 2 apartamente (de pe o coloana de bloc) dorect sa traga o coloana ... (vezi toată discuția)
Apa calda ultimul etaj _adi_ _adi_ As dori sa aflu parerile dumneavoastra despre posibilitatile tehnice de rezolvare a problemei apei calde la etajele superioare avand in vedere ca pentru a avea ... (vezi toată discuția)
Ultim etaj cu calorifere reci sau slab incalzite adrhc adrhc Buna ziua, locuiesc in Bucuresti, sector 5 la et.8 (ultimul). Dintotdeauna (10 ani) de cand locuiesc in actualul apartament caloriferele am observat ca se ... (vezi toată discuția)