Buna ziua
Lucrez ca si referent resurse umane si m a contactat cineva sa ii tin contabilitatea unui magazin, vorbim de contabilitate primara.
Ma puteti indruma in parcurgerea pasilor, va rog?
Multumesc.
Aveti in vedere sa aiba registrul de casa completat zilnic. Acolo trece odata incasarile din centralizatorul scos la sfarsitul zilei de la casa de marcat si platilede la furnizorii de marfa si utilitati, impozitele platite la stat, chiria platita la spatiu (magazin), salariile nete platite angajatilor conform statelor lunare de avans si lichidare. Sa urmariti sa aiba in spatele fiecarei inregistrari in registrul de casa documentele justificative. Daca e cazul sa nu aiba numerar lichid intr-o anumita zi cand trebuie sa faca o anumita plata, sa foloseasca dispozitia de incasare pentru a imprumuta firma din partea asociatului care are si calitatea de admiistrator si un contract de imprumut. Cand va avea apoi bani, isi va retrage acei bani imprumutati cu dispozitie de plata.
Apoi registrul nir la toata marfa achizitionata de la furnizori numai cu factura. poi calculati coeficientul k pentru descarcarea din gestiune a marfi vandte in aca luna
Zilnic sa aibe completat la magazin si registrul de evidenta zilnica cu stocul de marfa la inceputul zilei, intrarile de marfa si vanzarile (iesirile de marfa din gestiune) si soldul la final de zi va fi stocul de marfa existent in magazin la finalul acelei zile. Soldul de la finalul utimei zile din luna din acest registru trebuie sa bata cu socul de marfa din magazin daca se face inventarul.
La final de luna faceti centralizator cu facturile de achizitie marfa si cu nir-urile.
Daca puteti sa va faceti rost de un program informatic cu care sa tineti contabilitatea, va va fi mut mai usor. Tineti pe calculator si veti lista doar in cazul unui control si numai ceea ce vi se va solicita.
Da. Se poate instala pe laptop si sa lucrati de acasa. Cautati pe net sau pe la firme care comercializeaza astfel de programe.
Sa poata sa va scoata la final de luna balanta.
Daca firma e srl platitoare de impozit pe venitul microintreprindrii 1%, va depune trimestrial electronic folosind certificatul de semnatura electronica, declaratia 100 cu impozitul pe venit 1% si declaratia 112 pentru salariati.
Depinde de contractul incheiat intre dvs si societatea in cauza.
Registrul general de evidență a salariaților se infiinteaza , indiferent de numarul de salariati - 1 sau 1000 etc. - de catre persoanele fizice/juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă.