avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 936 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... SIPP - lucrator desemnat
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

SIPP - lucrator desemnat

As doriu sa stiu daca intr-o societate poate exista in acelasi timp SIPP si lucratori desemnati sau sunt doua forme diferite de organizare a activitatii de SSM
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 17:02, 20 Septembrie 2019
Persoanele din SIPP-le teritoriale pot fi numite dintre cele care desfasoara activitati de natura tehnica in unitate? (a se vedea art 24 alin (2) din HG 1425:2006).

La fel, lucratorii desemnati in punctele de lucru pot fi numiti dintre lucratorii care desfasoara activitati de natura tehnica in unitate? (a se vedea art 8 alin (6) din legea 319:2006).
Ultima modificare: Luni, 16 Septembrie 2019
mvasilescu, utilizator
Se poate si asta dar trebuie sa aiba cel putin cursul de 80 de ore, nivelul mediu, pentru a lucra in cadrul SIPP.
Membrii SIPP nu pot desfășura decat activitatea de SSM si, cel mult, pe cea de PSI-SU si mediu, daca au studiile necesare.
Oricum ar fi, tot angajatorul raspunde in caz de ceva...
Trebuie sa existe o colaborare între SIPP si conducătorii locurilor de munca pentru a fi totul ok si a preintampina eventualele evenimente.
Instruirea la locul de munca o face Conducătorul acelui loc de munca ( sef de tura, sef de raion, etc.) numit În scris de către angajator, SIPP elaborează tematica de instruire si poate verifica periodic însușirea ei ( prin teste scrise/practice).
Toate documentele întocmite de SIPP trebuie avizate de angajator.
Ultima modificare: Luni, 16 Septembrie 2019
Ionut.ion, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu se poate asa ceva. De ce sa ai desemnati lucratori in unitate inafara Serviciului Intern de Prevenire si Protectie. In norma metodologica de aplicare a legii 319/2006 este prevazut clar:
ART. 18
(1) În cazul întreprinderilor şi/sau unitaţilor care au între 50 şi 249 de lucratori, angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai mulţi lucratori ori sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie pentru a se ocupa de activitaţile de prevenire şi protecţie din cadrul întreprinderii.
(2) În cazul întreprinderilor şi/sau unitaţilor prevazute la alin. (1) care desfaşoara activitaţi dintre cele prevazute în anexa nr. 5, angajatorul trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.
ART. 19
(1) În cazul întreprinderilor şi/sau unitaţilor care au peste 250 de lucratori, angajatorul trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.

Subliniez in art. 18 alin. (1) ORI, nu SI iar in art. 18 alin. (2) si art. 19 alin. (1) unul sau mai multe servicii interne nu un serviciu intern si lucratori desemnati.
Toti lucratorii pe care angajatorul considera ca sunt necesari pentru a efectua activitatile de prevenire si protective in unitate vor fi mebrii ai serviciului intern de prevenire si protective indeplinind conditiile de pregatire.
Am mai vazut ca Ionut.Ion a spus
“Mai exista si cursul de 40 de ore dar asta este destinat lucratorilor cu raspunderi SSM ( sef de echipa, sef de tura...).”
Total gresit, aceste cursuri de pregatire în domeniul securitaţii şi sanataţii în munca, cu o durata de cel puţin 40 de ore sunt destinate reprezentanţilor lucratorilor cu raspunderi specifice în domeniul securitaţii şi sanataţii în munca care sunt aleşi de catre şi dintre lucratorii din unitate fara nici o legatura cu sefii de echipa sau sefii de tura. Cursurile pot fi urmate si de maturatorul din curte daca lucratorii din unitate hotarasc ca acesta ii reprezinta.
Ultima modificare: Luni, 16 Septembrie 2019
inspectorSSM, utilizator
Corect, am corectat acum, nu eram sigur cand am scris si am recitit H.G.
In general...acel curs de 40 de ore este urmat de lucrătorii desemnați/aleși sa faca parte din CSSM,
Cati angajati are societatea si ce domeniu de activitate desfășoară?
Ultima modificare: Luni, 16 Septembrie 2019
Ionut.ion, utilizator
Documentele intocmite de catre SIPP nu se avizeaza de catre angajator ci se aproba. Intreaga activitate ssm este aprobata de catre angajator, SIPP fiind in directa subordonare a angajatorului.

Alte discuții în legătură

Baza legala. va2le3 va2le3 Buna ziua, Unitate cu 160 salariati si un punct de lucru in alt judet cu 92 salariati, un total de 252 salariati. Pentru fiecare locatie prin ... (vezi toată discuția)
Lucrator desemnat cornel1969 cornel1969 Firma are 80 de angajati. Un punct de lucru se afla la CNE Cernavoda, altul la Otopeni, sediul central la Bucuresti. Avem numit un lucrator desemnat dar care ... (vezi toată discuția)
Conditii legale de prestare servicii ssm popage popage Buna ziua! Care sunt conditiile legale de prestare servicii ssm, pentru o persoana desemnata ca lucrator cu atributii in domeniu, la nivelul unei institutii ... (vezi toată discuția)