avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 929 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Problema in materie succesorala
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Problema in materie succesorala

Sunt studenta la drept, dar inca nu am facut materia succesiunilor si nu ma pot pronunta asupra unei probleme cu care se va confrunta familia mea.
Pe scurt : strabunicul meu tocmai a decedat. Are un singur fiu (bunicul meu), care la randul sau are 3 copii :mama mea si inca doua persoane (matusa si unchiul meu).
Matusa mea a facut un contract de vanzare cu clauza de intretinere cu strabunicul meu asupra a doua terenuri. Presupun ca e perfect valabil. Lasand la o parte aceste doua terenuri, matusa mea vrea sa acapareze intreaga mostenire lasata de strabunicul meu (un numar mare de terenuri atat intravilane cat si extravilane).
Poate bunicul meu sa treaca intr-un fel sau altul unui singur copil intreaga mostenire? Sunt aparati intr-un fel sau altul mama mea si unchiul meu de asemenea acte din partea matusii mele? astept raspunsurile dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns: barbup , utilizator 18:39, 5 Decembrie 2009
buna ziua!
la decesul starbunicului au calitate de mostenitori bunicul( dc traieste) si strabunica( dc mai traieste).
bunicul poate renunta la succesiunea strabunicului si atunci aceasta ar fi culeasa de catre cei 3 descendenti in cote egale.
Multumesc pentru raspuns.