Buna ziua ....am o salariata din 2012 care mi-a a dus decizia de pensionare azi,15.10.2019 dar a iesit la pensie cu data de 08.07.2019.Ce trebuie eu ca angajator sa ?...dorim sa colaboram in continuare in caza contractului de munca.
Pai atunci a lucrat la negru de la data indeplinirii conditiilor de pensionare si pana in prezent ... incetarea de drept a c.i.m., opereaza in virtutea legii , indiferent de vointa angajatorului sau angajatului.
Comunicarea deciziei de pensionare la limita de varsta nu are niciun efect asupra raportului de munca.
si acum eu ca angajator ce ar trebui sa fac?...incetez vechiul contract cu data de azi si fac alt contract cu data de maine?...sau continui in baza vechiului contract?
ART. 56*)
(1) Contractul individual de muncă existent încetează de drept:
a) la data decesului salariatului sau al angajatorului persoană fizică, precum şi în
cazul dizolvării angajatorului persoană juridică, de la data la care angajatorul şi-a
încetat existenţa conform legii;
b) la data rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoreşti de declarare a morţii sau
a punerii sub interdicţie a salariatului sau a angajatorului persoană fizică;
#M33
c) la data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a stagiului
minim de cotizare pentru pensionare sau, cu caracter excepţional, pentru salariata
care optează în scris pentru continuarea executării contractului individual de
muncă, în termen de 60 de zile calendaristice anterior împlinirii condiţiilor de
vârstă standard şi a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, la vârsta de 65
de ani; la data comunicării deciziei de pensie în cazul pensiei de invaliditate de
gradul III, pensiei anticipate parţiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limită de
vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare; la data comunicării deciziei
medicale asupra capacităţii de muncă în cazul invalidităţii de gradul I sau II;
Tinand cont de acest articol nu poate continua in baza aceluiasi contract facand aceasta cerere scrisa ca doreste sa continue colaborarea?