Buna ziua.
Sunt mecanic auto si desfasor aceasta activitate si in timpul libel cu piesele mele sau ale clientului.
Achizitionez regulat componente auto de la 2 distribuitori mari cu factura(platind tva).
Intrebarea mea este:
Pot fii acuzat de evaziune fiscala sau altceva deoarece am prea multe intrari si nu am iesiri?
Lantul TVA se inchide la mine si nu vad daca este intradevar o problema.
Va rog a ma lamuri.
Multumesc anticipat
Oricum potrivit Normelor Codului Fiscal, aceste venituri sunt din categoria veniturilor din activităţi independente, ce sunt supuse impozitului pe venit, chiar daca nu v-ati indeplinit obligatiile de autorizare, inregistrare, declarare si plata a obligatiilor fiscale:
(1) În aplicarea prevederilor art. 67 din Codul fiscal, se supun impozitului pe veniturile din activități independente persoanele fizice care realizează aceste venituri în mod individual și/sau într-o formă de asociere constituită potrivit dispozițiilor legale și care nu dă naștere unei persoane juridice, în vederea desfășurării de activități în scopul obținerii de venituri.
(2) Exercitarea unei activități independente, reglementată prin art. 67 din Codul fiscal, presupune desfășurarea acesteia cu regularitate, în mod continuu, pe cont propriu și urmărind obținerea de venituri.
(3) O activitate desfășurată de către o persoană fizică în scopul obținerii de venituri, care îndeplinește cel puțin 4 din criteriile prevăzute la art. 7 pct. 3 din Codul fiscal este o activitatea independentă.
(4) Activitățile care generează venituri din activități independente cuprinse în cadrul art. 67 alin. (1) din Codul fiscal sunt, cu titlu de exemplu:
h) activități de prestări de servicii.
In plus tot potrivit Codului Fiscal puteti fi incadrat ca persoana impozabila si, daca depasiti plafonul de 300.000 lei /an, ar fi trebuit sa va inreg in scopuri de TVA (mai ales ca mentionati ca achiz piesele de schimb pe numele d-voastra si le "revindeti"/inglobati in prestatia d-voastra):