Pentru a infiinta o asociatie, am incercat sa facem noi, membri principali, totul. si avem si toate actele necesare, dar acum citim intr-o alta pagina:
"8. ACT CONSTITUTIV – ATESTAT DE AVOCAT SAU AUTENTIFICAT DE NOTAR (pentru fundaţii – obligatoriu autentificat) – 3 exemplare originale;
9. STATUT – ATESTAT DE AVOCAT SAU AUTENTIFICAT DE NOTAR (pentru fundaţii – obligatoriu autentificat) – 3 exemplare originale;"
Intrebarea mea este:
1. Trebuie sa autentific la un notar Actul Constitutiv si Statutul? Chiar daca facem asociatia singuri?
2. Am nevoie doar de 3 copii? Sau mai trebuie si in format electronic? Int-o parte citesc 3 copii, intr-o alta 2 copii si format electronic... As vrea sa merg direct la judecatorie si sa am totul correct, sau cat se poate de correct.
Va rog sa nu ma trimiteti sa citesc legea ca am citito deja.
Da, e valabil ceea ce ati gasit. Foarte bine ca va ocupati personal, mai economisiti ceva, dar niu puteti fara ceea ce ati gasit si cel ma convenabil e sa apelati la atestarea unui avocat. Asta nu inseamna ca vi le redacteaza el. La el mergeti cu forma finala a actelor
OG 26 / 2000 prevede clar la art. 7 alin. (1) ca "În vederea dobândirii personalităţii juridice, membrii asociaţi încheie actul constitutiv şi statutul asociaţiei, în formă autentică sau atestată de avocat.". Nu stiu de unde ideea ca acest text de lege nu se aplica.... pe Internet gasesti tot felul de texte scrise de tot felul de oameni, multi nu se pricep, sau textele nu mai sunt actuale.... Cat despre tipul de document ce trebuie depus si numarul de exemplare, practica difera de la o judecatorie la alta si s=a modificat in timp.... unele instante cer depunere si in format electronic, altele nu. Unele cer mai multe exemplare originale, altele se muntumesc cu un original si mai multe copii... trebuie sa verificati la acea Judecatorie de care apartien viitoarea asociatie in fucntie de sediul ei