Un magazin online se poate deschide sub o entitate juridica de tip SRL sau PFA.
Este ilegal ca un magazin online sa functioneze fara a avea o firma inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului.
Cel mai simplu ar fi sa va inregistrati ca pfa cu codul caen pentru un magazin online 4791. Aveti nevoie de documente care atesta pregatirea sau experienta profesionala (cu exceptie comertul nealimentar). Aveti voie sa angajati maxim 3 persoane cu contract de munca daca aveti nevoie.
Se plateste 10% impozit la venitul net realizat (venit brut - cheltuieli deductibile)
Daca veniturile depasesc plafonul de 12 salarii minime (2080 x 12 = 24960 lei) se plateste suplimentar 25% - CAS (pensii) si 10% - CASS (sanatatea)
Pentru ca ca si pfa veti fi la inceput neplatitor de TVA la achizitionarea de servicii de la entitati juridice cu sediul in UE, sunteti
obligat sa depuneti la finante declaratia 091, in urma careia veti primi un cod special de TVA, care va putea fi folosit doar pentru achizitii intracomunitare, iar pentru operatii inregistrate in tara, pfa-ul va ramane neplatitor de TVA.
Ulterior, veti comunica furnizorului codul special de TVA, acesta va emite o factura pe care nu va fi inscrisa valoare TVA, urmand ca la inscrierea facturii in contabilitate sa se determine TVA-ul.
In cazul in care furnizorul plateste un comision catre magazinul online pentru fiecare produs vandut atunci veti face o factura de prestari servicii.
Datorita faptului ca in Romania pfa-ul este neplatitor de TVA, suma nu poate fi deductibila ci doar inscrisa ca si TVA colectat, prin urmare, conform legii aceasta trebuie virata catre stat pana la 25 ale lunii urmatoare celei in care a fost efectuata tranzactia.
Se va converti suma in lei la cursul BNR din ziua respectiva, se va extrage cota TVA in valoare de 19% si suma rezultata (din total comisioane din acea luna) va fi virata catre bugetul de stat pana in data de 25 ale lunii urmatoare emiterii facturii.
Doar in lunile in care exista operatiuni de acest gen, pfa-ul mai trebuie sa declare aceste operatiuni prin depunerea si a declaratiei 390 (declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare) si a formularului 301 (decont special de TVA).
Ca pfa si administrator al acelui magazin online mai aveti obligatia sa obtineti certificatul de rezidenta fiscala al furnizorului, necesar pentru a fi stabilit regimul de impozitare al tranzactiilor atunci cand pfa-ul cumpara servicii din afara tarii.
Certificatul de rezidenta fiscala este valabil pentru anul fiscal in care are loc tranzactia dar si in primele 60 de zile calendaristice ale anului urmator.
Si alte detalii gasiti citind restul materialului de la adresa
[ link extern ]