avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1011 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Plan de evacuare
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Plan de evacuare

Societatea noastra are punct de lucru intr-un spatiu inchiriat. Profilul activitatii este proiectare. Avem 2 angajati.
Trebuie sa intocmim plan de evacuare in caz de incendiu? Va rog daca se poate sa-mi indicati articolele din lege.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 18:23, 12 Noiembrie 2019
Trebuie.
ART. 102 din H.G. 1425/2006
La constatarea stării de pericol grav şi iminent de accidentare se vor lua imediat următoarele măsuri de securitate:
a) oprirea echipamentului de muncă şi/sau activităţii;
b) evacuarea personalului din zona periculoasă;
c) anunţarea serviciilor specializate;
d) anunţarea conducătorilor ierarhici;
e) eliminarea cauzelor care au condus la apariţia stării de pericol grav şi iminent.
ART. 103
(1) În vederea realizării măsurilor prevăzute la art. 102 lit. a), în prealabil angajatorul va desemna lucrătorii care trebuie să oprească echipamentele de muncă şi va asigura instruirea acestora.
(2) În vederea realizării măsurilor precizate la art. 102 lit. b), în prealabil angajatorul trebuie:
a) să întocmească planul de evacuare a lucrătorilor;
b) să afişeze planul de evacuare la loc vizibil;
c) să instruiască lucrătorii în vederea aplicării planului de evacuare şi să verifice modul în care şi-au însuşit cunoştinţele.

(3) În vederea realizării măsurilor precizate la art. 102 lit. c), în prealabil angajatorul trebuie:
a) să desemneze lucrătorii care trebuie să contacteze serviciile specializate şi să îi instruiască în acest sens;
b) să asigure mijloacele de comunicare necesare contactării serviciilor specializate.

Discutati cu cel de la care ati inchiriat spatiu, ar trebui sa detina un Plan general de evacuare pentru tot imobilul.
In concordanta cu acesta faceti si dvs. planul
Planul de evacuare se staileste la nivelul locatiei/ a intregului bloc de birouri de catre proprietar si se completeaza in functie de specificul activitatii fiecarei firme careia ii inchiriaza spatiu in cadrul locatiei.
ISU-psi avizeaza numai planul general de evacuare ori de cate ori se inchiriaza spatii noi altor firme, indiferent de profilul de activitate al acestora.
In cadrul spatiului inchiriat de dvs. trebuie afisat planul de evacuare general, al locatiei pentru ca lucratorii dvs. sa se poata orienta in caz de necesitate (ma refer la coridoare, lifturi, scari de incendiu, pozitionare hidranti si/ sau instalatii de stins incendii, etc.)
Gasiti informatii utile aici: www.avocatnet.ro/articol_230...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plan de interventie la incendiu cateldestept cateldestept Societatea noastra are punct de lucru intr-un spatiu inchiriat. Proprietarul detine o cladire cu mai multe spatii inchiriate diverselor societati. Profilul ... (vezi toată discuția)
Plan de evacuare marianadavid marianadavid Buna Seara, Planul de evacuare al unui spatiu mic, 50m2, este obligatoriu sa fie in format A3? Ma intereseaza daca poate fi si A4. Multumesc! (vezi toată discuția)