avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1095 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Dilemă
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Dilemă

Bună, sunt student în anul I la o facultate de stat pe specializarea informatică care este situată în afara județului din care am domiciliul. Până acum am fost susținut financiar de către părinți, dar acesta nu ar mai fii cazul din cauza unui conflict pe care l am avut de curând cu dânșii. întrebarea mea este, în cazul in care eu ar fii trebuit să mi plătesc chiria (stau într-un cămin privat) pe 1 ianuarie, și in cazul in care părinții nu îmi mai trimit bani deloc, întreb dacă este legal să facă acest lucru, și eu ce aș putea face să pot să mă întrețin singur și să nu ajung sa abandonez facultatea. Menționez că pot să mi plătesc chiria pentru luna asta din banii proprii, dar nu îmi ajung și pentru mâncare decât vreo 2 săpt.
Mulțumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 12:43, 6 Ianuarie 2020
dati-i in judecata si cereti-le pensie de intretinere amandurora.
Ultima modificare: Duminică, 5 Ianuarie 2020
gi-jane2, moderator
Buna seara,
Va puteti aderesa instantei solicitandu-le pensie de intretinere ambilor in cuantum legal calculat dupa prevederile art. 529 C.Civ.
Cuantumul întreţinerii
(1) Întreţinerea este datorată potrivit cu nevoia celui care o cere şi cu mijloacele celui care urmează a o plăti.
(2) Când întreţinerea este datorată de părinte, ea se stabileşte până la o pătrime din venitul său lunar net pentru un copil, o treime pentru 2 copii şi o jumătate pentru 3 sau mai mulţi copii.
(3) Cuantumul întreţinerii datorate copiilor, împreună cu întreţinerea datorată altor persoane, potrivit legii, nu poate depăşi jumătate din venitul net lunar al celui obligat.