Am rugămintea de a mă ajuta cu un răspuns DE ACTUALITATE la următoarea întrebare:
1. Dovada achitării taxei judiciare de timbru (adică chitanța) conform art 16, lit. a OUG 80/2013 se transmite instanței ÎN COPIE (conform cu originalul) sau ÎN ORIGINAL?
2. Art. 200 alin 2 din NCPC nu menționează forma ,,transmiterii,, (în copie sau în original). Nici în ,, Comunicarea Adresă,, emisă nu se menționează forma ,,transmiterii,, dovezii. (pentru Secția a II-a Civilă, Contencios Administrativ)
Întrebarea este: Ce articol de lege spune că DOVADA PLĂȚII trebuie depusă ÎN ORIGINAL (dacă, desigur, acesta este răspunsul la prima întrebare!) ?
Chitanta privind taxa de timbru se depune intotdeauna in original pentru a fi anulata de judecator spre a nu se mai folosi in alt dosar dar si pentru a se putea recupera cheltuielile de judecata in caz de admiterea actiunii.
Vă mulțumesc foarte mult pentru promptitudinea răspunsului.
În cazul în care, din motive de necunoaștere a acestui ,,regulament intern ....probabil,, privind transmiterea DOVEZII ÎN ORIGINAL,
s-a depus dovada în ,,copie certificată,, (conform cu originalul + semnătură, potrivit art 292 lit 1 NCPC) se mai poate adăuga la dosar originalul sau se aplică lit 2 a art 292?
(!!!pentru acțiune în contencios administrativ având ca obiect anulare act administrativ)
Notă: Bănuiesc că dacă pe chitanță scrie clar numărul dosarului (+ numele/prenumele apelantului) pentru care s-a achitat taxa, aceasta nu mai poate fi utilizată în cazul altor dosare.......nu-i așa?