avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 599 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs nelivrat, avans nereturnat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs nelivrat, avans nereturnat

Bună ziua.

Mă confrunt cu o situație pe care nu mai știu cum să o gestionez și am nevoie de îndrumarea dumneavoastră.
Pe 14 noiembrie am achiziționat mobilă pe comandă de la individul X, care deține firma Y. Termenul de livrare era 15-20 decembrie. Menționez că nu am contract, ci factură pe întreaga sumă a comenzii. Factura a fost emisă pe loc și am facut în acel moment transfer bancar în contul de pe factură, cu mențiunea "Avans conform factura Y" (50% - 4600lei). În jurul datei de 20 decembrie am reușit să comunic cu el, scuzandu-se că va întârzia comanda din motive diverse. Data comunicată ulterior nu a fost respectată, și a urmat o perioadă de aproximativ 2 săptămâni în care nu mi-a raspuns la telefon. Pe 6 ianuarie a răspuns și a promis livrarea comenzii pe 11 ianuarie. Atunci a avut loc ultima conversație cu el, cand a spus că nu e gata comanda, și că speră sa o livreze pe 12. De atunci, nici urmă de acest individ. Nu are un punct de lucru, iar din surse am aflat că firma pe care o deține nu are niciun angajat înregistrat, în afară de el. L-am sunat de nenumarate ori, trimis mesaje, iar de 2 ori am solicitat înapoierea avansului din cauza depășirii termenului stabilit (Menționez că termenul inițial de livrare este specificat pe factură).
Către ce instituție mă pot îndrepta spre recuperarea avansului? Este ANPC-ul în măsura să rezolve acest incident?

Vă mulțumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Alexys_m9 , utilizator 12:18, 25 Noiembrie 2022
Buna ziua,
Este, daca factura a emis-o pe firma si firma chiar mai exista...
Data viitoare nu ar strica sa faceti un contract din care sa rezulte obligatiile fiecarei parti, forma mobilei, tipul de material folosit, culoare, accesoriile...Puteti atasa si poze...
Si incercati sa lucrati cu cineva recomandat, chiar daca, poate, este putin mai scump
Ultima modificare: Joi, 16 Ianuarie 2020
Ionut.ion, utilizator
Da, factura este emisă pe firmă, iar firma încă este de actualitate. Și da, cu siguranță mi-am învățat lecția.

Ionut.ion a scris:

Buna ziua,
Este, daca factura a emis-o pe firma si firma chiar mai exista...
Data viitoare nu ar strica sa faceti un contract din care sa rezulte obligatiile fiecarei parti, forma mobilei, tipul de material folosit, culoare, accesoriile...Puteti atasa si poze...
Si incercati sa lucrati cu cineva recomandat, chiar daca, poate, este putin mai scump

avansul se recupereaza in justitie. anpc poate sa-l amendeze, sa dispuna inchiderea afacerii, dar nu are puterea legala de a-l obliga sa va inapoieze banii.
Buna! Sunt in exact aceeasi situatie acum doar ca eu am depus acum 10 minute sesizare la protectia consumatorului.
Si eu am primit chitanta, factura si contract.

Puteti scrie va rog daca v-ati mai recuperat avansul? Multumesc.

nobody_mnk a scris:

Bună ziua.

Mă confrunt cu o situație pe care nu mai știu cum să o gestionez și am nevoie de îndrumarea dumneavoastră.
Pe 14 noiembrie am achiziționat mobilă pe comandă de la individul X, care deține firma Y. Termenul de livrare era 15-20 decembrie. Menționez că nu am contract, ci factură pe întreaga sumă a comenzii. Factura a fost emisă pe loc și am facut în acel moment transfer bancar în contul de pe factură, cu mențiunea "Avans conform factura Y" (50% - 4600lei). În jurul datei de 20 decembrie am reușit să comunic cu el, scuzandu-se că va întârzia comanda din motive diverse. Data comunicată ulterior nu a fost respectată, și a urmat o perioadă de aproximativ 2 săptămâni în care nu mi-a raspuns la telefon. Pe 6 ianuarie a răspuns și a promis livrarea comenzii pe 11 ianuarie. Atunci a avut loc ultima conversație cu el, cand a spus că nu e gata comanda, și că speră sa o livreze pe 12. De atunci, nici urmă de acest individ. Nu are un punct de lucru, iar din surse am aflat că firma pe care o deține nu are niciun angajat înregistrat, în afară de el. L-am sunat de nenumarate ori, trimis mesaje, iar de 2 ori am solicitat înapoierea avansului din cauza depășirii termenului stabilit (Menționez că termenul inițial de livrare este specificat pe factură).
Către ce instituție mă pot îndrepta spre recuperarea avansului? Este ANPC-ul în măsura să rezolve acest incident?

Vă mulțumesc anticipat!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Factura fiscala cu bonul de casa tine loc de contract? Tadrian82 Tadrian82 Buna ziua, m am lovit de o situatie si nu stiu cum sa procedez: Am comandat mobila de la o firma am dat un avans de 30% mi sa dat chitanta cu bonul si o ... (vezi toată discuția)
Lipsa certificatului de garantie Andreescu Raluca Andreescu Raluca Am cumpărat un dulap de haine făcut la comanda. Comanda am facut-o în magazin și mi s-a emis factura și bon fiscal ptr. avans iar restul sumei am platit-o ... (vezi toată discuția)
Comanda mobila nelivrata alex.mar9 alex.mar9 Buna ziua, Am comandat mai multe corpuri de mobila la o firma in urma unei recomandari de pe un grup pe data de 14 noiembrie. Am platit 50% avans si am ... (vezi toată discuția)