avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 875 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Venituri nedeclarate
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Venituri nedeclarate

Buna ziua,

Sunt student la contabilitate. Am o nedumerire mare care sta cam asa:

Am un prieten care lucreaza ca curier la Glovo. Pt cei care nu stiu Glovo este o corporatie care se ocupa cu livrarea de bunuri la domiciliu prin intermediul unei aplicatii.
Prietenul meu lucreaza pt ei si obtine un venit foarte mare dar sunt convins ca acest venit nu este legal.
El nu este angajat al corporatiei ci este angajat al unei societati interpuse intre el si Glovo. Pt a justifica munca i s-a tocmit un CIM de 2 ore la minim de acest interpus. Sumele pe care le incaseaza lunar Curierul sunt destul de mari 5-6000 lunar. Din aceste sume i se opres 55 de lei pe saptamana pentru "darile la stat" si un comision de 8%. Imi e clar ca acest interpur nu face corect retinerea la sursa.
Intrebarea este urmatoarea:
In cazul unui control Anaf la interpus se constata retinerea incorecta a sumelor la sursa a curierului. Interpusul este amendat, dar din moment ce responsabilitatea este mai nou a angajatului, ANAF-ul se va indrepta catre curier pentru recuperarea sumelor din urma care nu au fost calculate si achitate corect? Este curierul bun de plata in situatia data?
Daca da, Ar trebui el sa isi deschida un pfa si sa gestioneze el toata situatia pentru a scapa?

Corporatia lucreaza doar prin acesti interpusi, si nu faci plati decat catre cei care au PFA sau SRL. Altfel ii plateste prin aceasta metoda, care mi-e mi se pare frauduloase de-a binelea.
Ultima modificare: Miercuri, 5 Februarie 2020
adrian1193, utilizator
Cel mai recent răspuns: elenazan , utilizator 15:58, 5 Februarie 2020