avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 319 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Taxa afis publicitar Asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Taxa afis publicitar Asociatia de proprietari

Buna ziua,
Ma puteti va rog lamuri cu urmatoarea situatie:

Am discutat cu presedintele asociatiei de proprietari cum ca as dori sa afisez la intrarea in bloc un afis care sa informeze apartamentul/ interfonul la care sa sune persoanele care doresc sa ajunga la firma mea. De asemenea, pe etaj sa pun un roll up de 200x100 in zona usii sa nu ajunga clientii sa sune la alte apartamente. Am primit acceptul acestuia sa le pun si mi s-a comunicat ca se va face adunare generala si se va percepe o taxa simbolica.

Dupa aceasta discutie am pus o foaie A4 laminata in geamul de la intrarea in scara cu informatiile despre firma mea si interfonul la care sa sune clientii. iar langa usa de la intrare roll upul despre care am facut referire mai sus. Mentionez ca zona apartamentelor unde am sediul ,de pe etaj, este restransa si are si o usa de acces, plus geamuri vopsite si nu se poate vedea inauntru (stilul comunist - cred ca in ca exista asa ceva in multe blocuri) si ca, cei ce ar putea vedea rollupul ar fi doar cei 2 vecini de pe etajul meu si bineinteles clientii care ar intra in acel separeu -sa-i spunem.

Toate bune si frumoase, se face adunare generala, nu sunt informat despre aceasta, trece o luna , trec doua, gasesc rollupul sfasiat si 500 de lei la intretinere taxa publicitara - sa mi se faca rau.

Vorbesc cu presedintele - spune ca s-a ridicat unu care nu ma suporta in adunarea generala si a pus de la el putere taxa de 500 de lei si ca ceilalti au acceptat. Eu i-am spus ca in secunada doi le scot si ca mi se pare total exagerat si ca nu voi plati prea curand acasta suma pt ca mi s e pare abuziva. El a zis ok si mi-a spus ca va ramane la intretinere.

Luna viitoare s-au mai adaugat inca 500 de lei.
Luna a 3-a au ramas 1000 de lei restanta plus penalizari.

Ce as putea eu face in situatia aceasta pt ca cu persoanele din acest bloc nu pot avea o comunicare adecvata si sa cadem de comun acord la un pret normal.

Astept raspunsul dumneavoastra. va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: dorina27 , utilizator 12:03, 5 Octombrie 2020
In primul rand nu ar fi trebuit sa puneti nimic pe partile comune pana nu aveati un acord scris din partea asociatiei. Pe langa asta, daca in apartament este firma pot sa va faca probleme daca nu aveti schimbata destinatia si, mai ales, daca aveti si trafic de persoane (nu ati spus nimic de specificul firmei, dar daca ziceti ca vin clientii probabil ca nu este doar sediu social).
Deci, in acest caz, ar trebui sa cautati o intelegere amiabila cu respectivii.
Este o bataie de joc.
Dvs., daca ati decis sa va folositi proprietarea drept punct de lucru pentru o afacere, a trebuit sa obtineti niste aprobari de la "vecinii direct implicati" (sus-jos, dreapta-stanga), apoi acordul comitetului executiv al asociatiei de proprietari - toate acestea pe documentul standard aflat pe saitul Registrului Comertului.
Se pare ca ati obtinut acele semnaturi.
Faza este ca o asemenea chestiune, se face fara prea mari complicatii cand spatiul respectiv se situiaza la parterul imobilului si de cele mai multe ori, acel spatiu are intrare separata din exterior.
Bun, la dvs., se pare ca clientii tre' sa intre in interiorul imobilului, fapt ce v-a determinat sa faceti cele aratate.
Ceea ce nu inteleg eu, este ca dvs. ... Am discutat cu presedintele asociatiei de proprietari ... si apoi ...Am primit acceptul acestuia sa le pun si mi s-a comunicat ca se va face adunare generala si se va percepe o taxa simbolica.

Observati unde ati gresit dvs.?
Am discutat..., am primit acceptul...
Nu asa se face. Se "discuta" in scris, se primeste acceptul in scris, dupa care incheiati o conventie cu tot ceea ce trebuie sa faca asociatia pentru dvs. si ce trebuie sa achitati dvs. asociatiei.
Insa, pana una alta, nu mai stati la mana presedintelui, observati neseriozitatea ... El a zis ok si mi-a spus ca va ramane la intretinere..
Urgent, notificati in scris cu nr. de inregistrare asociatia si contestati sumele repartizate in mod abuziv. Din cate am inteles, nu ati convenit nimic, nu ati semnat nimic - altfel spus, in ce baza vi s-au repartizat acele sume. Cenzorul asociatiei, ce pazeste pe-acolo?
Reluati toate discutiile asa cum am precizat mai sus. Daca se poate, daca nu, lasati-ii in pace, pana le trece.
Si da, o suma simbolica ce ar insemna pentru dvs., avand in vedere ca toti clientii dvs. vor intra in imobil, vor urac la etaj, "afectati" vecinii ,... ?
Daca doriti, va pot trimite un model de conventie pe care o as. prop. o poate incheia legal cu unul dintre proprietarii, membri ai asociatiei.
Succes!
Va multumesc foarte mult pentru raspunsul prompt. Totul este legal, sediu social declarat, taxe platite, contractul declarat la Anaf, nu exista fofarlici din acest punct de vedere. Recunosc, poate ca am mers prea pe incredere. Le-am trimis o notificare scrisa, formulata asa cum m-am priceput eu insa nici macar nu s-au sinchisit sa o ridice de la posta, mi s-a intors.
Problema intervine acum ca proprietarul nu stiu ce acte notariale trebuie sa faca si cica are nevoie de la asociatia de proprietari de o haritie cum ca este cu plata la zi (si aici cred ca e o minciuna ca nu vad ce importanta are acest lucru in perfectarea unor acte - cred ca zicea de o mostenire sau ceva de genul).
Si proprietarul vrea sa ajunga la zi cu plata si ma preseaza pe mine sa platesc acei 1000 de lei plus penalizarea.
Nu sunt de acord sa platesc plus ca nu am incheiat nici un contract in acest fel. Ba chiar am sugerat ca platesc maxim 100 de lei dand dovada de foarte multa intelegere si sa ma stearga cu suma aia de la intretinere.
Ma gandesc sa trimit din nou acea solicitare, sau daca ma ajutati dvs cu o forumulare adecvata, prin email.
Dumneavoastra ce pasi sustineti ca ar trebui sa mai urmez acum.
Va multumesc.

L.E.: Recunosc, poate ca ce am gresit cel mai mult este ca am si pus rollupul fara sa fie ceva stabilit - dar din nou recunosc, am mers pe incredere si am primit ce am meritat!
Ultima modificare: Luni, 10 Februarie 2020
F70R1N, utilizator
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Se pare ca inca faceti confuzie intre sediu social fara activitate si punct de lucru. Daca aveti doar sediu social nu au ce cauta clienti acolo dar, daca este trafic, nu prea sunteti in regula.
Ce sa zic?
Din prima dvs. postare am inteles ca niste clienti trebuie sa sune la interfon, apoi sa fie ghidati sa ajunga la biroul dvs. - aceasta este cu totul altceva fata de situatia cand ati fi dorit ca la adresa respectica sa aveti doar sediul social, adica nu intra nimeni inafara de dvs.

Mai intreb, dvs. aveti acces la sediul as. prop.? Poate cineva sa va primeasca o contestatie, o inregistreaza cineva?
Notificarea trimisa si returnata, trebuie sa o pastrati, alaturi de celelalte documente - chitanta, mandat, ca poate o ve-ti folosi, poate in instanta (ca se poate ajunge si acolo).
Daca puteti sa ajungeti la sediul asociatiei, faceti o contestatie simpla, asa cum va pricepeti dvs., la sumele repartizate pe lista de plata si poate se rezolva la nivelul acesta.
Daca nu, pentru ca tot v-ati "sticat la gat" cu as.prop., puteti sa mergeti si la primaria localitatii, acolo fiinteaza un Servici asociatii de proprietari si relatati-le si dumnealor intreaga "poveste", asa cum ati scris in topic - dar in scris, cu nr. de inregistrare.
Daca lucrurile capata o turnura mai serioasa, mergeti la un cabinet de avocatura si urmati sfaturile primite, eventual, ajungeti cu as. prop. in instanta.
Mult succes!

Alte discuții în legătură

Schimbare interfon monica89 monica89 As dori sa stiu cati proprietari dintr-o scara de bloc trebuie sa fie de acord pentru a se schimba vechiul interfon?Admnistratorul nu doreste sa stranga banii ... (vezi toată discuția)
Legea 196/2018 obligă ca asociațiile de proprietari să facă plățile prin virament bancar. ce facem cu comisioanele care apar în urma acestor operațiuni? dida5801 dida5801 Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: asociatia de proprietari functioneaza in spatiul RIAL BRASOVpentru care se achita chirie. Legea 196/2018 obliga ca ... (vezi toată discuția)
Chirie perceputa de proprietari de la asociatia de proprietari care foloseste o incapere comuna din scara blocului hhs hhs Ce trebuie sa declare proprietarii apartamentelor dintr-un bloc daca percep o taxa de folosinta a unei incaperi comune ? Ce consecinte legale sunt? Ce trebuie ... (vezi toată discuția)