avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 368 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Taxa afis publicitar Asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Taxa afis publicitar Asociatia de proprietari

Buna ziua,
Ma puteti va rog lamuri cu urmatoarea situatie:

Am discutat cu presedintele asociatiei de proprietari cum ca as dori sa afisez la intrarea in bloc un afis care sa informeze apartamentul/ interfonul la care sa sune persoanele care doresc sa ajunga la firma mea. De asemenea, pe etaj sa pun un roll up de 200x100 in zona usii sa nu ajunga clientii sa sune la alte apartamente. Am primit acceptul acestuia sa le pun si mi s-a comunicat ca se va face adunare generala si se va percepe o taxa simbolica.

Dupa aceasta discutie am pus o foaie A4 laminata in geamul de la intrarea in scara cu informatiile despre firma mea si interfonul la care sa sune clientii. iar langa usa de la intrare roll upul despre care am facut referire mai sus. Mentionez ca zona apartamentelor unde am sediul ,de pe etaj, este restransa si are si o usa de acces, plus geamuri vopsite si nu se poate vedea inauntru (stilul comunist - cred ca in ca exista asa ceva in multe blocuri) si ca, cei ce ar putea vedea rollupul ar fi doar cei 2 vecini de pe etajul meu si bineinteles clientii care ar intra in acel separeu -sa-i spunem.

Toate bune si frumoase, se face adunare generala, nu sunt informat despre aceasta, trece o luna , trec doua, gasesc rollupul sfasiat si 500 de lei la intretinere taxa publicitara - sa mi se faca rau.

Vorbesc cu presedintele - spune ca s-a ridicat unu care nu ma suporta in adunarea generala si a pus de la el putere taxa de 500 de lei si ca ceilalti au acceptat. Eu i-am spus ca in secunada doi le scot si ca mi se pare total exagerat si ca nu voi plati prea curand acasta suma pt ca mi s e pare abuziva. El a zis ok si mi-a spus ca va ramane la intretinere.

Luna viitoare s-au mai adaugat inca 500 de lei.
Luna a 3-a au ramas 1000 de lei restanta plus penalizari.

Ce as putea eu face in situatia aceasta pt ca cu persoanele din acest bloc nu pot avea o comunicare adecvata si sa cadem de comun acord la un pret normal.

Astept raspunsul dumneavoastra. va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: dorina27 , utilizator 12:03, 5 Octombrie 2020
De la o posta se vede ca dvs aveti toata dreptatea. Taxa nu a venit sub forma de parte a unui contract. (Ce v-au cerut ei ...e un fel de taxa de protectie ca in tarile din lumea a treia). Deci nu aveti nici o obligatie. Cine scrie aici legandu-se de alte lucruri gen ca de ce vin clienti etc...asta nu are treaba. Oamenii in romania sunt foarte foarte rai. Ciudosi, invidiosi, pizmasi, deci nu va puteti astepta la raspunsuri mai bune. Nici o instanta nu va va obliga sa platiti si nu va da dreptate asociatiei de proprietari. Am lucrat in anglia vreo 7 ani si probleme de genul asta nu gaseam in anglia. Acolo toti au un fel de a fi care il numesc "common sense", adica (lucruri care se inteleg de la sine ca ar fi normale) si actioneaza cu amabilitate unul fata de altul. Nu e reclama. E un fel normal de a actiona, indicand mai in relief apartamentul dvs. Dar astia de care ne-ati spus, actioneaza cu agresivitate si inteligenta de cioban. Tara "pumnului" ....asta e romania deocamdata. Nu ati gresit dvs decat parintii nostrii care ne-au nascut in Romania, alaturi de acesti pui de caini ce stau gata oricand sa rupa lantul si sa isi infiga coltii in oasele noastre (si in tot ce ne-a mai ramas).
Stati linistita. Nu ati gresit cu nimic. Sunteti doar in niste circumstante, alaturi de oameni rai.
Nu vor avea izbanda. Vizionati pe youtube videoul Dr Richard Eby ariel neamt
Ultima modificare: Miercuri, 8 Aprilie 2020
Neamtariel, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util

Biroul există doar, nu "ființează". Când or respira birourile, mai vorbim. Până atunci doar scârție.
Nu are nicio şansă cu conducerea asociației, pentru că vor banii, să aibă din ce fura.
Birourile constituite la primării sunt doar nişte locuri de muncă pe bani mulți, ocupate de amantele, copiii, pilele şi nevestele, (exact asta este ordinea), potentaților locali, care habar nu au de lege şi dacă au habar, nu vor s-o aplice.
De ce? Pentru că dacă ar aplica-o, ar trebui să dea şi amenzi şi dacă dai amenzi nu ştii pe cine amendezi!
Singura şansă e la instanță, dar nici pe aceasta să nu se bazeze prea mult.
Mergi în instanță întreprinzătorule care plăteşti lefurile nulităților din aparatul de stat, cere suspendarea aplicării până la hotărârea definitivă și anularea acestui bir.
Conform legii.

Adam Grecu a scris:

Ce sa zic?
Din prima dvs. postare am inteles ca niste clienti trebuie sa sune la interfon, apoi sa fie ghidati sa ajunga la biroul dvs. - aceasta este cu totul altceva fata de situatia cand ati fi dorit ca la adresa respectica sa aveti doar sediul social, adica nu intra nimeni inafara de dvs.

Mai intreb, dvs. aveti acces la sediul as. prop.? Poate cineva sa va primeasca o contestatie, o inregistreaza cineva?
Notificarea trimisa si returnata, trebuie sa o pastrati, alaturi de celelalte documente - chitanta, mandat, ca poate o ve-ti folosi, poate in instanta (ca se poate ajunge si acolo).
Daca puteti sa ajungeti la sediul asociatiei, faceti o contestatie simpla, asa cum va pricepeti dvs., la sumele repartizate pe lista de plata si poate se rezolva la nivelul acesta.
Daca nu, pentru ca tot v-ati "sticat la gat" cu as.prop., puteti sa mergeti si la primaria localitatii, acolo fiinteaza un Servici asociatii de proprietari si relatati-le si dumnealor intreaga "poveste", asa cum ati scris in topic - dar in scris, cu nr. de inregistrare.
Daca lucrurile capata o turnura mai serioasa, mergeti la un cabinet de avocatura si urmati sfaturile primite, eventual, ajungeti cu as. prop. in instanta.
Mult succes!


Ultima modificare: Miercuri, 8 Aprilie 2020
Cornel Vasile, Consilier juridic
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Prietene, vorba zboară. În România nici pe scris nu te mai poți baza. Ai greșit amarnic punând afişe, pentru perioada asta vei plăti. Le-ai semnat un cec în alb! Le-ai dat cardul bancar cu codul PIN scris pe spate! Ai afişat, trebuie să plăteşti la prețul cerut de ei.
Nu pierde timpul cu asociația vorbind, scrie şi înregistrează toate documentele!
Contestă lista cu cheltuieli, cere copie după PV-ul de la adunarea unde s-a propus taxa.
Contestă hotărârea în instanță şi cere suspendarea aplicării ei până la terminarea procesului, altfel te vor încărca de nu vei putea duce.
Părerea mea...
Să ne ții la curent.
F70R1N a scris:

Buna ziua,
Ma puteti va rog lamuri cu urmatoarea situatie:

Am discutat cu presedintele asociatiei de proprietari cum ca as dori sa afisez la intrarea in bloc un afis care sa informeze apartamentul/ interfonul la care sa sune persoanele care doresc sa ajunga la firma mea. De asemenea, pe etaj sa pun un roll up de 200x100 in zona usii sa nu ajunga clientii sa sune la alte apartamente. Am primit acceptul acestuia sa le pun si mi s-a comunicat ca se va face adunare generala si se va percepe o taxa simbolica.

Dupa aceasta discutie am pus o foaie A4 laminata in geamul de la intrarea in scara cu informatiile despre firma mea si interfonul la care sa sune clientii. iar langa usa de la intrare roll upul despre care am facut referire mai sus. Mentionez ca zona apartamentelor unde am sediul ,de pe etaj, este restransa si are si o usa de acces, plus geamuri vopsite si nu se poate vedea inauntru (stilul comunist - cred ca in ca exista asa ceva in multe blocuri) si ca, cei ce ar putea vedea rollupul ar fi doar cei 2 vecini de pe etajul meu si bineinteles clientii care ar intra in acel separeu -sa-i spunem.

Toate bune si frumoase, se face adunare generala, nu sunt informat despre aceasta, trece o luna , trec doua, gasesc rollupul sfasiat si 500 de lei la intretinere taxa publicitara - sa mi se faca rau.

Vorbesc cu presedintele - spune ca s-a ridicat unu care nu ma suporta in adunarea generala si a pus de la el putere taxa de 500 de lei si ca ceilalti au acceptat. Eu i-am spus ca in secunada doi le scot si ca mi se pare total exagerat si ca nu voi plati prea curand acasta suma pt ca mi s e pare abuziva. El a zis ok si mi-a spus ca va ramane la intretinere.

Luna viitoare s-au mai adaugat inca 500 de lei.
Luna a 3-a au ramas 1000 de lei restanta plus penalizari.

Ce as putea eu face in situatia aceasta pt ca cu persoanele din acest bloc nu pot avea o comunicare adecvata si sa cadem de comun acord la un pret normal.

Astept raspunsul dumneavoastra. va multumesc anticipat.


Ultima modificare: Miercuri, 8 Aprilie 2020
eugenoctavian1968, utilizator
Asociatia de proprietari va perceput o chirie / m.p. pe spatiul comun ocupat de dvs., nu taxa. taxa pentru firma o pune serviciu comertului din primarie si va cer dovada conventiei cu asociatia de proprietari care va percep sau nu, chirie pe spatiul comun ocupat. Insa, 500 lei??. La noi in asociatie se percepe o chirie de 5 lei/m.p Inclusiv locatarilor care au boxe la subsolul blocului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Schimbare interfon monica89 monica89 As dori sa stiu cati proprietari dintr-o scara de bloc trebuie sa fie de acord pentru a se schimba vechiul interfon?Admnistratorul nu doreste sa stranga banii ... (vezi toată discuția)
Legea 196/2018 obligă ca asociațiile de proprietari să facă plățile prin virament bancar. ce facem cu comisioanele care apar în urma acestor operațiuni? dida5801 dida5801 Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: asociatia de proprietari functioneaza in spatiul RIAL BRASOVpentru care se achita chirie. Legea 196/2018 obliga ca ... (vezi toată discuția)
Chirie perceputa de proprietari de la asociatia de proprietari care foloseste o incapere comuna din scara blocului hhs hhs Ce trebuie sa declare proprietarii apartamentelor dintr-un bloc daca percep o taxa de folosinta a unei incaperi comune ? Ce consecinte legale sunt? Ce trebuie ... (vezi toată discuția)