avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 965 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Taxa afis publicitar Asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Taxa afis publicitar Asociatia de proprietari

Buna ziua,
Ma puteti va rog lamuri cu urmatoarea situatie:

Am discutat cu presedintele asociatiei de proprietari cum ca as dori sa afisez la intrarea in bloc un afis care sa informeze apartamentul/ interfonul la care sa sune persoanele care doresc sa ajunga la firma mea. De asemenea, pe etaj sa pun un roll up de 200x100 in zona usii sa nu ajunga clientii sa sune la alte apartamente. Am primit acceptul acestuia sa le pun si mi s-a comunicat ca se va face adunare generala si se va percepe o taxa simbolica.

Dupa aceasta discutie am pus o foaie A4 laminata in geamul de la intrarea in scara cu informatiile despre firma mea si interfonul la care sa sune clientii. iar langa usa de la intrare roll upul despre care am facut referire mai sus. Mentionez ca zona apartamentelor unde am sediul ,de pe etaj, este restransa si are si o usa de acces, plus geamuri vopsite si nu se poate vedea inauntru (stilul comunist - cred ca in ca exista asa ceva in multe blocuri) si ca, cei ce ar putea vedea rollupul ar fi doar cei 2 vecini de pe etajul meu si bineinteles clientii care ar intra in acel separeu -sa-i spunem.

Toate bune si frumoase, se face adunare generala, nu sunt informat despre aceasta, trece o luna , trec doua, gasesc rollupul sfasiat si 500 de lei la intretinere taxa publicitara - sa mi se faca rau.

Vorbesc cu presedintele - spune ca s-a ridicat unu care nu ma suporta in adunarea generala si a pus de la el putere taxa de 500 de lei si ca ceilalti au acceptat. Eu i-am spus ca in secunada doi le scot si ca mi se pare total exagerat si ca nu voi plati prea curand acasta suma pt ca mi s e pare abuziva. El a zis ok si mi-a spus ca va ramane la intretinere.

Luna viitoare s-au mai adaugat inca 500 de lei.
Luna a 3-a au ramas 1000 de lei restanta plus penalizari.

Ce as putea eu face in situatia aceasta pt ca cu persoanele din acest bloc nu pot avea o comunicare adecvata si sa cadem de comun acord la un pret normal.

Astept raspunsul dumneavoastra. va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: dorina27 , utilizator 12:03, 5 Octombrie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Imi pare rau am specificat gresit, punctul de lucru este pe acea locatie, avem aprobare de la vecini si tot tacamul - cum se spune!
Am conceput urmatorul email pe care l-am trimis asociatiei de proprietari:

"Buna ziua,

Va rog sa luati act de prezenta instiintare asteptand rezolvare punctuala cat si numarul de inregistare cu care aceasta a intrat in evidenta asociatiei.

Mentionez ca aceeasi notificare a fost transmisa prin Posta Romana cu confirmare de primire in data de 8.11.2019, dar nu a fost ridicata de niciun reprezentant al asociatiei - avand dovada expedierii.

De asemenea, emailul are aceeasi valoare de informare si comunicare oficiala.

Va rugam ca aceasta instiintare sa se rezolve pe cale amiabila, insa, in cazul in care nu va exista o comunicare si o rezolvare in temeiul legal, ne vom adresa organelor competente. "

De altfel documentul pdf atasat acestui email:

"Nr inregistrare: ....../ ...........................

Domnule Presendinte,
Subsemnata ................ – reprezentant legal al ........................ ce are punct de lucru in sector 4, ................................ – in calitate de chirias la adresa deja mentionata – va solicit indepartarea sumei de bani datorate pentru „Publicitate” din urmatoarele
M O T I V E
- Am cerut oferta pentru afisare roll up , langa usa si print pe geam scara – dar nu am primit niciun raspuns, nicio ofertare. Am primit raspunsuri evazive de tipul „Cred ca... Nu stiu cat ar costa... sa vorbesc cu locatarii...”
- Orice tarif al oricarui serviciu, intai este ofertat, clientul dandu-si acceptul de cumparare al respectivului serviciu. Insa, in acest caz, nu s-a ofertat nimic, dar s-a taxat direct.
- Serviciul a fost taxat ABUZIV fara niciun contract semnat de numitul ............................ (in baza carui contract se poate emite factura sau se poate cere o taxa??????!!!!!!)
- Refuz tariful care trebuia initial propus si ulterior taxat , doar in cazul in care il acceptam – cu atat mai mult cu cat pretul solicitat este extrem de nerealist si mult prea mare comparativ cu oricare alte modalitati de promovare.
- Orice discutii abuzive sau decizii abuzive care incalca drepurile noastre ca locatari sau ca indivizi atrag , dupa sine, consecinte potrivit normelor legislative in vigoare, rezervandu-ne dreptul de a ne adresa instantelor judecatoresti!
Dupa cum urmeaza, va solicitam sa ANULATI taxa de servicii publicitare intelegand ca aceasta nu are absolut NICIUN TEMEI LEGAL!
Cu respect!
....................................
Data: 11.02.2020"


Din motive clare, anumite detalii au fost sterse din aceasta comunicarre.


Va multumesc.

Pai daca asociatia are si adresa de mail, nu mai trebuia trimis prin posta...
In fine, ceea ce dvs. contestati, se jntelege, asa ca trebuie sa asteptati raspunsul acestora, in primul rand o sa observati modificarea pe urmatoarea lista de plata (ianuarie 2020).
In mesajele mele, v-am aratat cum trebuia procedat. Ceea ce si dvs. trebuie sa intelegeti este ca orice banutz incasat de catre as. prop. - pentru inchirierea unui spatiu, a unei suprafete din spatiul comun, intra in fondul de reparatii al scarii respective.
Daca onor conducerea dvs. nu a inteles acest lucru, este foarte rau si iata, v-au pus si pe dvs. intr-o situatie neplacuta.
Inteleg ca dvs. sunteti chirias pe spatiul unde aveti firma? Daca este asa, ar trebui ca de toate aceste chestiuni sa se ocupe proprietarul sau proprietarul sa va intocmeasca o delegatie de reprezentare/administrare a spatiului inchiriat (eventual la notar) si atunci, de toate asetea va veti ocupa singur.
Sa ne tineti la curent cu felul in care s-a stins conflictul, pentru ca si noi mai invatam cate ceva din toate astea.
Stima, AG
Revin cu intarziere pt ca nu prea am avut sorti de izbanda. Intre timp , proprietarul locatiei pe carea am inchiriat-o, a trebuit sa faca nu stiu ce modificari de acte (o mostenire sau ceva de genul), si trebuia sa faca dovada la notar ca are toate platite la zi, adica sa obtina de la administratie un act care sa dovedeasca ca nu are restante la intretinere ( nu stiu daca asta e o mare minciuna sau ...). Astfel a pus presiune pe mine sa platesc acea taxa de 1000 de lei, Eu bineinteles ca am refuzat si si-a asumat sa o plateasca el, apeland la bunavointa mea sa platesc macar jumatate ... Cu administratorul am avut o discutie foarte taioasa pe Whatsapp - el care de regula era foatre amabil, de data asta m-a cam luat la cearta. Va las mai jos discutia si am sa va rog sa trageti dumneavoastra ce concluzie considerati.
Mentionez ca in contextul pandemiei am reziliat contractul si nu mai caut o rezolvare a acestei situatii neplacute insa eram dator cu raspuns la dumneavoastra.

O seara minuntata.


Administrator : Am stat pe gânduri dacă este cazul sa va mai răspund deoarece a fost acoperită suma restanta
Florin: adica?
Administrator : O sa va răspund la mail ca sa înțelegeți și unde ați greșit
Administrator : procedural ma refer
Administrator : Nu am vrut sa va răspund pentru a nu va pune intr-o situație delicata
Administrator : dacă doriți o pot face
Administrator : nu știu dacă va ajuta răspunsul meu
Administrator : Exista o întrebare foarte precisa pentru dvs și o sa va intreb aici pentru a nu va pune intr-o situație neplăcuta dacă voi face asta oficial pe mail
Administrator : Întrebarea este :
Administrator : Puteți sa ne prezentați documentul care a stat la baza deciziei dvs de a folosi spațiile comune ale condominiumul ? Aveți un acord care sa va permită folosirea acestor spații in beneficiul firmei dvs ?
Administrator : Cred ca e bine sa închidem subiectul
Administrator : și sa nu va mai formulez răspunsul pe mail
Administrator : V-as pune intr-o situație neplăcută
Administrator : Aștept sa-mi comunicați decizia dvs
Administrator : O zi plăcută va doresc !!!
Florin : Nu stiu la ce va referiti ca ma puneti intr-o situatie neplacuta....
Administrator : Puteți sa ne prezentați documentul care a stat la baza deciziei dvs de a folosi spațiile comune ale condominiumul ? Aveți un acord care sa va permită folosirea acestor spații in beneficiul firmei dvs ?
Florin : Ma uimeste aceasta schimbare de atitudine a dvs. Cand ati venit in birou si am discutat acest subiect care ulterior a ramas in aer, in asteptarea unui raspuns din partea dvs, am discutat pe un tot familiar. Dupa ce a aparut taxa de publicitate la avizier ,iar ne-am intalnit si oarecum ne-ati tinut partea, spunand ca "unui nebun i s-a nazarit sa puna o taxa", insa ati promis ca va ramane doar una singura- adica 500 de lei, lucru pe care nu l-ati respectat, imediat la cateva zile a mai aparut inca 500 de lei la avizier, in total 1000 de lei taxe publicitare. Deci? Acum declarati ca nu aveam acordul dvs?! Dumneavoastra aveti acordul nostru sa tot facturati? De ce nu va pastrasti demnitatea pana la capat si treceti vina de cealalta parte?
Pana la urma dvs ce faceti acum? Ma amendati ca v-am utilizat spatiul? Aveti vre-un contract conform caruia suntem de acord sa folosim spatiul contra unei sume de bani comunicate in prealabil?
In alta ordine de idei vi s-a comunicat in nenumarate randuri ca nu functioneaza interfonul - de cand am inchiriat acest apartament-ati spus ca veti chema firma cu care aveti contract- lucru care nu s-a intamplat nici pana astazi. S-a montat calorifer in bucatarie, vi s-a adus la cunostiinta si asteptam sa vina cineva sa monteze repartitor, de cateva luni.
Poate ca daca ati aduce la indeplinire promisiunile pe care le tot faceti, ce-i drept pe cale verbala (si aici imi asum greseala- insa nu cred ca e ortodox si firesc sa va caut cu hartii oficiale despre astfel de lucruri care se pot rezolva omeneste), nu am mai ajunge la aceste situatii tensionate.
Nu cred ca ar trebui sa mai intram in discutiile cu ghena de gunoi....
Nu consider ca am infaptuit vreo infractiune sau am lezat in vre-un fel buna convietuire a locatarilor, de aceea am solicitat o intelegere amiabila pe baza acestui subiect.
In final consider ca suntem persoane destul de mature si atunci cand ne intalnim pe strada se ne salutam, nu sa ne intoarcem spatele!
Totusi considerati macar jumatate de suma sa ajunga ca fond de rulment urmand ca cealalta jumatate sa devina taxa publicitara, pe care sa ne taiati factura.
Vedeti ?
V-am explicat ca acordul verbal nu face doua parale. Asta este, au dreptate si nu aveti cum sa va aparati. Efectiv nu aveti voie s interveniti pe spatiul comun fara un acord scris.
Singura dvs. sansa ar fi sa mergeti in instanta cu dansii, sa demonstreze ca suma (nu poate fi vorba de amenda - ca asociatia de proprietari nu are aceasta prerogativa, da?), pe care v-au repartizato pe lista de plata are o legalitate ceva... Chiar in cazul in care au un regulament intern, la care sa faca referire, suma este foarte mare.
Eu aici "vad" o mica sansa de scapare. Apoi, incercati, impreuna cu proprietarul sa calmati lucrurile.
Tot ceea ce dvs. ati discutat pe un ton familiar, este egal cu zero. Inclusiv cerelrile dvs in legatura cu montarea repartitorului sau repararea interfonului...
Este o lectie pe care trebuie sa o invatati. Faceti totul pe scris !
Impresia mea este ca i-ati suparat dvs. cu ceva, ca pana la urma, un afis sau ce-o mai fi pe-acolo, nu are cum sa deranjeze atat de tare. Parerea mea.
Acum, cred ca dregerea busuiocului, este foarte greu de indeplinit, dar nu imposibil, asa ca vedeti daca se mai opoate face ceva.
Suma de bani despre care vorbiti intra in contul Fondului de reparatii, nu al Fd. de rulment. Sunt doua notiuni diferite...
Mult succes!

Alte discuții în legătură

Schimbare interfon monica89 monica89 As dori sa stiu cati proprietari dintr-o scara de bloc trebuie sa fie de acord pentru a se schimba vechiul interfon?Admnistratorul nu doreste sa stranga banii ... (vezi toată discuția)
Legea 196/2018 obligă ca asociațiile de proprietari să facă plățile prin virament bancar. ce facem cu comisioanele care apar în urma acestor operațiuni? dida5801 dida5801 Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: asociatia de proprietari functioneaza in spatiul RIAL BRASOVpentru care se achita chirie. Legea 196/2018 obliga ca ... (vezi toată discuția)
Chirie perceputa de proprietari de la asociatia de proprietari care foloseste o incapere comuna din scara blocului hhs hhs Ce trebuie sa declare proprietarii apartamentelor dintr-un bloc daca percep o taxa de folosinta a unei incaperi comune ? Ce consecinte legale sunt? Ce trebuie ... (vezi toată discuția)