avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 653 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Rog clarificare cu celeritate!
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Rog clarificare cu celeritate!

Buna ziua!
Stie cineva mai in varsta, daca, inainte de Legea 230/2007, la preluarea actelor, gestiunii, etc, noul administrator prelua si Fondul de Rulment, pe un act anume, sau formular special ?!
La noi "a disparut fondul de rulment" si adminul insista ca nu a existat asa ceva niciodata, desi el si presedintele au distrus arhiva, ca cica, "nu mai aveau loc pentru ea!"
E vorba de 180 de apartamente, deci cam 24.000 de ron!!!...
Nu ma trimiteti la Comisia de cenzori, ca nu mai exista, au desfiintat-o, se pare deliberat, iar persoana actuala are peste 70 de ani si e bolnava si posibil si cu probleme psihice!
Fisa postului la administrator e optionala sau obligatorie ?!
Dar la presedinte ?!
Va multmesc!
Ultima modificare: Marți, 18 Februarie 2020
Psihosex, utilizator
Cel mai recent răspuns: Psihosex , utilizator 16:15, 29 Februarie 2020
Indiferent ce lege a fost, atunci cand erau doar asociatii de locatari si ulterior, cand s-au infiintat asociatii de proprietari, la schimbarea administratorului se preia toata gestiunea. Fondul de rulment este doar o parte. Acesta poate "dispare" din cauza gestiunii gresite. De exemplu, s-au platit alte cheltuieli (reparatii etc) si nu s-au recuperat de la locatari / proprietari. Sau nu s-a reactualizat periodic si sumele au ramas "mici".
In orice situatie, un sold scriptic trebuie sa existe.
Ati scapat 'usor", daca pot spune asa, cu suma asta.
La un prieten au țdisparut" vreo 100000... dar cica spera recuperarea sumei prin instanta...
Convocati o adunare generala, schimbati toata conducerea, noua conducere sa angajeze un expert care sa verifice actele care mai exista si, daca considerati ca ati fost "pacaliti' de vechea conducere va puteti adresa instantei.
Nu ar strica sa discuteti si cu un avocat dupa ce ati votat schimbarea conducerii.
Noua conducere angajeaza o firma pentru administrare si un cenzor si mergeti mai departe...
Procedura de organizare a Adunarii generale o gasiti in Legea 196/2018
Ultima modificare: Marți, 18 Februarie 2020
Ionut.ion, utilizator
Multumesc, dar daca au distrus arhiva, ce sold ?! Daca se lauda adminul ca are 3-4 conturi in banca, iar Legea 196 spune clar doar 1, din care se fac toate platile ?!
Plus ca, nota bene, cu ani in urma eram membru in comitetul executiv, nici nu m-a consultat nimeni si nici chemat la distrugere, ca m-as fi opus si as fi sesizat imediat politia!
Intelegeti ?! In comitet s-au ales mereu ei intre ei, tocmai ca sa poata face ce vor, si sa nu dea socoteala nimanui!
Cand am sesizat primaria, m-a trimis la ITM, fara sa vina ei intai sa vada ce si cum, iar ITM-ul mi-a raspuns ca "nu s-a putut efectua controlul" fara sa explice de ce, si ca, dupa ce se va putea face, imi vor comunica.. au trecut ani si nimic, pentru ca smecherii de admin si presedinte au relatii!!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Legea nr 230/2007 a fost abrogata din 2018
De la intrarea in vigoare a noii legi,nimeni din echipa manageriala a asociatiei de proprietari nu a ridicat problema inexistentei fondului de rulment impus obligatoriu de noua lege ?
Afirmatia cu distrus arhiva este mai mult decat suspecta
Conform dispozitii in vigoare statele de plata este obligatoriu sa fie arhivate timp de 50 de ani
Initial solicitati audit fie prin serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari fie prin contract in nume personal cu persoana acreditata CECCAR
Concluziile auditului/expertizei finaciare ar trebuie sa evidentieze daca au fost sau nu incalcate dispzoitiile in domeniu,daca exista prejudiciu material si cine se face reponsabil
In baza concluziilor auditului/expertizei financiare,asociatia de proprietari se poate ridica cu pretentii impotriva vinovatilor pentru recuperare prejudiciu
Afirmati ca
au distrus arhiva
,dar registrul de procese verbale ale adunarilor generale a disparut ?
In adunarea generala anuala ar trebui sa se fi comunicat proprietarilor valoarea fondurilor asociatiei fond rulment si de reparatii
Daca administratorul afirma ca nu a existat niciodata fond de rulment din ce surse au fost achitate in termen legal facturile utilitatilor ?
Presedintele de asociatie raspunde pentru gestiunea asociatiei de proprietari in solidar cu administratorul de imobil
Curtea Supremă de Justiţie a hotărât, prin Decizia nr. 3 din 02.12.2002 privind recursul în interesul legii, cu privire la împrejurarea dacă administratorul asociaţiei de proprietari sau de locatari are calitatea de functionar si la încadrarea juridică a faptei acestuia de însuşire, folosire sau traficare, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează.si a decis
că administratorul asociaţiei de proprietari sau locatari are calitatea de funcţionar. Fapta acestuia de însuşire, folosire sau traficare, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează constituie infracţiunea de delapidare.

De asemenea există practica în materie si în situatia în care presedintele asociatiei de proprietari in fapt, realizeaza in perioada de mandat activitatea administrativa, respectiv raspunde de gestiunea asociatiei de proprietari.



fondul de rulment se poate reconstitui. Cu migala !

Alte discuții în legătură

Administratorul asociației de proprietari pretinde că nu mai exista fond de rulment, iar arhiva este arsă. ce prevede legea în această situație? Psihosex Psihosex Buna ziua! Va rog sa imi precizeze si mie cineva cand, cum si in ce conditii se arde/distruge arhiva (acte vechi - CAT DE VECHI ???!) Intreb pentru ca la ... (vezi toată discuția)
Acte necesare la predarea gestiunii de la un administrator la altul vivi23ro vivi23ro sotul meu a fost ales administrator desi nu are atestarea obligatorie, s a oferit sa faca gratis calculele, deci fara contract si fara plata blocul fiind numai ... (vezi toată discuția)
Fond reparatii frezii frezii Buna ziua.La noi in bloc(4 etaje)s-au schimbat tevile de la calorifere de la parter la etajul patru ,fiecare proprietar platind individual mesterului ... (vezi toată discuția)