Bună ziua. Sunt curios dacă și comercianții sunt protejați de legislație, nu doar consumatorii. De exemplu, dacă în cazul comerțului online cu livrare prin curierat rapid un client refuză coletul fără un motiv serios, lăsând plata transportului în seama comerciantului (de două ori, pentru că și returul costă), ce se poate face în această situație? Se creează un prejudiciu pentru comerciant, prin urmare există vreo lege care să îl ajute să-și recupereze prejudiciul? Poate înainta o plângere la poliție ori poate chema în judecată clientul care i-a produs prejudiciul? Există protecția consumatorului dar normal ar fi ca și comercianții să fie protejați în astfel de cazuri. Însă sunt într-adevăr? Mulțumesc anticipat.
Nu cred ca ar fi normal. Comerciantii sunt profesionisti, iar consumatorii nu. Dvs. sunteti comerciant din proprie dorinta, nu v-a obligat nimeni.. Acesta e motivul pentru care nu exista protectia comerciantului fata de consumator.
Comerciantii sunt protejati insa fata de actiunile neconcurentiale, neloiale, sau monopoliste ale altor comercianti.
Revenind la prejudiciul de care vorbiti, el se regaseste in adaosul suportat de clientii seriosi. Sau puteti opta pentru comertul clasic, daca cel online nu e conform asteptarilor.
Aragaz lovit
gabi2002
Buna ziua ,am achizitionat online un aragaz care mi-a fost adus acasa cu curierul. Nu am deschis coletul decat dupa ce curierul a plecat si am vazut ca ... (vezi toată discuția)