buna ziua,va rog sa ma ajuta-ti daca se poate cu o problema grava...vreau sa reduc din cheltuielile cu salariile fara sa le reduc.deci am o socitate in care isi desfasoara activitatea 2asociati,un contabil(cu 4ore),2vanzatoare,toti cu contracte pe perioade nedeterminate.pot sa dau in concediu fara plata sau in somaj(tehnic)si pe urma sa ii angajez din nou pe aceleasi posturi.imi da voie legea...multumesc
1. Somaj tehnic ...se poate sa-i trimiteti, insa pana la 31.12.2009 benficiati de prevederile OUG nr.28/2009 privind scutirea de plata a contributiilor catre bugetul de stat.
Superb subiect prin prisma faptului ca mai sunt si intreprinzatori care se mai intereseaza de reducerea cheltuielilor intreband consultantii!
Ipoteze: din mesaj deduc ca societatea are un magazin in care lucreaza doua vanzatoare.
1. Daca activitatea se mentine nu vad de ce sa se umble la cheltuielile cu salarizarea personalului care aduce veniturile societatii. Aceste cheltuieli sunt indispensabile pentru veniturile pe care le genereaza societatea. Daca aceste cheltuieli includ si diferite prime sau remunerari suplimentare fata de salariul de incadrare incercati sa le inlocuiti cu bonuri de masa si totodata sa folositi plafonul acordat de lege pentru diverse cadouri(8 martie, pasti, caraciun). Daca nu mai este activitate normal este ca aceste cheltuieli sa fie reduse la zero ceea ce nu este cazul.
2. Cheltuielile cu contabilul(4 ore) - aici discutia este mai interesanta. Un contabil este incadrat la studii medii deci salariul minim este de 600 RON X 1,2 egal 720. Pentru patru ore salariul de incadrare este de 360 iar impreuna cu contributiile firmei cheltuielile salariale ajung la 475-500 RON pe luna. Dupa parerea mea se poate ajunge la un contract mai ieftin cu o firma de contabilitate mai ales daca volumul de acte nu este unul foarte mare dar din pacate asta ar insemna sa disponibilizati contabilul.
3. Cheltulile salariale ale asociatiilor este dupa parerea mea un subiect foarte sensibil care tine de cei care investesc. Eu personal consider ca asociatii mai ales cei cu statut de administrator ar trebuii sa aiba contract civil de administrare care intradevar implica mai putine cheltuieli cu taxele la stat dar cum am spus mai presus de toate sta decizia celor care investesc in afacere.
La punctele doi si trei in cazul in care se doreste pastrarea contractelor de munca recomand aceleasi lucruri de la punctul 1(bonuri de masa, cadouri etc)
Per global in cazul afacerilor de comert recomand reducerea nu atat a valorii cheltuielilor salariale cat mai ales a ponderii acestora in valoarea veniturilor.
Inainte sa renuntati la contabil si sa icheiati un contract cu un expert contabil trebuie sa luati in calcul si aspectele multiple care presupun renuntarea la contabil , adica expertul contabil poate nu o sa va intocmeasca documentele primare , modificarile fiind excluse , timpul alocat dumneavoastra fiind destul de limitat , banu' trebuie sa-l platiti la zi . etc.
Nu puteti reduce salariile sub minimul pe economie, dar asa cum s-a scris , puteti acorda bonuri de masa si bonuri cadou in limita permisa de lege , si in acest fel reduceti din cheltuielile cu asigurarile sociale si impozitul pe venit !
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Bonuri cadou
ioana2525
Am o prietena care lucreaza in cadrul unei firme de vanzari. Pana acum lua procentul din vanzari in bonuri cadou (ceea ce era f. avantajos pt ea...). I s a ... (vezi toată discuția)