Daca esti angajat la o firma este legal sa operezi documente(facturi, receptii, chitante) sau sa incasezi bani si sa tii registru de casa pt alta firma? Ambele firme au acelasi patron/administrator si acest lucru iti este cerut de acesta.
Am mai intrebat acest lucru si pe alt forum dar nu am primit inca un raspuns. Va rog sa ma ajutati cu aceasta problema. Multumesc
Este discutabila chestiunea expusa de dvs, in principiu sarcinile dvs sunt trasate prin fisa postului, regulamentul intern sau deciziile organului de conducere a unitatii, situatia contrara putand fi calificata ca abatere disciplinara. Deci, raspunsul ar fi - este legal atata vreme cat in spate se afla un act care sa stipuleze in acest sens. Mai multe nu va pot spune pentru ca ar trebui sa vad in concret care este situatia in unitatea respectiva.
Patronul a fost condmanat pt evaziune fiscala in luna decembrie. Luna ianuarie s-a mers pe aceasi firma si de la inceputul lunii februarie am inceput sa lucram in paralel pe firma initiala si o alta firma care avea acelasi patron. Firma initiala din cate am inteles nu mai putea deduce TVA-ul. Dupa cateva zile am inceput sa lucram pe o a treia firma S.A. nou infintata( primele 2 fiind S.R.L.) si acest lucru a durat o luna si jumatate cand s-a facut lichidarea pe prima firma si simultan contractele pe a treia. Mentionez ca dupa condamnarea patronului, directorul primei firme a devenit administratorul firmei si aceasi persoana este si administratorul celei de a 3 firme. Fisa postului am semnat-o in acelasi timp cu contractul pe firma initiala. Contractul care l-am semnat pe a treia(si ultima) firma nu a fost insotit de fisa postului. De regulament de ordine interioara nu am avut vreun habar si/sau semnat de luare la cunostinta. Gestiunea(marfa) si avansurile platite de clienti s-au mutat prin facturi de pe firma initiala, pe a 2 a si apoi pe a 3 firma. Pe mine ma intereseaza daca este legal ca angajatorul sa ma foloseasca pe mine pe o alta firma decat cea pe care sunt angajat. De ce sa facturez, sa incasez sau sa tin contabilitatea(reg. de casa) pe o alta firma decat cea pe care sunt angajat.
[quot ... daca este legal ... Daca este legal asta este foarte fluid, depinde mult de situatie, ca legal dpdv civil, cu penal, cu muncii, s.a.m.d., notiunea de "legal" poate sa nu insemne acelasi lucru. Pentru a va lamuri pe deplin, fie explicati clar care este problema dvs si ce va doare, fie daca nu o puteti face public, mergeti la un specialist si vorbiti fata in fata.
Mie imi este usor sa va zic - nu-i legal - si de fapt, in situatia data sa fie invers si viceversa. Conteaza detaliile dupa cum spunea cineva aici pe forum.
Daca ar fi sa o luam asa, strict pe fisa postului, si pe contractul individual de munca, nu e normal sa prestati munca pentru o firma atata vreme cat sunteti angajat la alta firma. Ok?
Va multumesc frumos de raspuns. Spuneati dv ca poate fi "legal" daca exista in spate un document in acest sens. Va intreb si imi cer scuze daca sunt "greu de cap". Imi puteti explica ce fel de document?; acest document ar trebui sa am si eu habar de el?( sa semnez sa fiu de acord)
Pe mine ma intereseaza daca este "legal" ca un angajator sa faca asta pentru ca de asta depinde un posibil litigiu intre mine si acesta. Si acest litigiu poate sa nu existe daca ceea ce am incercat sa explic nu ar fi legal. Imi cer scuze din nou daca tot nu m-am facut inteles si va multumesc pt raspunsuri si rabdare.