Am nevoie cu un sfat legat de o problema pe care o au parintii mei cu Orange.
Acum cateva saptamani au fost sunati de un reprezentant de vanzari de la Orange pentru a fi intrebati daca ar dori internet de la orange. Ca si in reclamele TV au spus ca ofera o viteza super mare, nelimitata la un pret decent. Prima etapa a fost sa trimita pachetul ce continea modemul si un telefon fix prin posta de proba. Cand parintii mei mi-au spus de afacerea asta m-am uitat pe net, si i-am pus sa se asigure ca au internet nelimitat cu toate ca in toate reclamele lor se spune acelasi lucru.
Au vorbit iarasi la telefon si au i-au spus ca pastreaza pachetul si poate sa trimita contractul. Pana sa vina contractul insa s-a intamplat o chestie cam dubioasa: a doua zi internetul nu mai mergea. Am sunat la serviciul tehnic sa vad care e problema si operatorul de acolo imi spune ca am depasit limita de trafic, drept urmare viteza a scazut drastic. Cand l-am intrebat despre oferta de internet nelimitat mi-a spus ca ei nici nu vand asa ceva. Adica nici unul din pachetele lor nu are internet nelimitat. Nu am dat mare importanta ptr. ca ma gandisem ca oricum nu au semnat inca contractul si mai e timp de clarificat problema dar partea ciudata acum urmeaza: oamenii de la Orange incearca sa ma convinga ca nu e nevoie de contract parintii mei fiind abonati de foarte multa vreme la ei. Intrebarea mea: este posibil ce spun ei? Ca un acord verbal dat de o persoana la telefon sa valoreze cat un contract semnat? E clar acum ca au spus ca vand un lucru si ne-am trezit cu altceva. Am facut reclamatii, au promis ca suna, sa rezolvam problema dar pana una alta au mai emis inca o factura.
Problema este ca nu pot renunta la oferta lor, chiar daca nu am semnat nici un contract cu ei. Nu vor sa imi dea nici un raspuns clar si emit facturi in continuare. Toate convorbirile cu ei dureaza cam 2 ore timp in care ma trimit de la o persoana la alta si de fiecare data povestea se termina cu replica : "Am inregistrat sesizarea o sa va contactam noi".
Ce ma sfatuiti sa fac?
Ii notificati ca nu ati acceptat aceste conditii, ci altele si ca acel contract il considerati neinceput.
Dar ma indoiesc...
In primul rand spuneti ca nu aveati internet nelimitat, cand de fapt doar se micsorare viteza, deci internet aveati in continuare, nelimitat, doar ca dupa un anumit trafic se micsora viteza.
Depinde cat de buni sunteti la redactarea notificarii si la negociat.
Le puteti solicita convorbirile telefonice sau orice alte dovezi ale intelegerii dv.
Succes, reveniti!
Incheierea unui contract se poate face si la distanta.
De cat timp va emit facturi si ce anume apare stipulat ? Ce anume platiti?
Parerea mea este ca puteti face o notificare scrisa, destul de bine motivata, in care sa le solicitati ferm solutionarea problemei : trafic sau reziliere.
In caz contrar, puteti sesiza OPC si-i puteti da si-n judecata pentru publicitate inselatoare.
Succes!