avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1307 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Risc maternal!!
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Risc maternal!!

Buna ziua!!am o întrebare!!eu in August fac 3 ani la locul de munca!!lucrez ca vânzătoare!stau doar in picioare și ridic baxuri de apa,sucuri,etc!!sunt însărcinată cu gemeni!!!la sfârșitul lunii fac 5 luni de sarcina!!vroiam sa știu daca as putea sa imi iau riscul de sarcina!!ginecoloaga mi-a spus ca luna viitoare sa merg sa imi facă internare de câteva zile ptr a-mi face analize!!a spus ca Imi da vreo 2 săptămâni de concediu medical după care riscul de sarcina!!intrebarea mea este daca imi iau riscul de sarcina ma încadrez sa intru la indemnizația de creștere și îngrijire copil?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:53, 19 Mai 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Perioada de concediu de risc maternal intra in calculul celor 12 luni eligibile pentru CCC.
Ma puteți lămuri va rog frumos?ce inseamna ca pot sa intru in risc și ca pot beneficia de ccc?
1. Despre concediu de risc maternal - cititi aceste discutii
www.avocatnet.ro/forum/discu...

www.avocatnet.ro/forum/discu...

2. Pentru acordarea indemnizaţiei de creştere a copilului nu are relevanţă plata contribuţiilor de asigurări sociale, singura modalitate de a beneficia de indemnizaţie pentru creşterea copilului este realizarea devenituri din salarii și asimilate salariilor, venituri din activități independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură, supuse impozitului pe venit, in ultimii 2 ani anteriori datei nasterii copilului timp de 12 luni, aşa cum sunt ele prevăzute la art. 3 din OUG nr. 111/2010, sau aflarea în una dintre perioadele asimilate prevăzute la art. 2 alin. (5) şi (6) din OUG nr. 111/2010.