Bună ziua,
Se da următoarea speta: în octombrie 2019 am cumpărat o pereche de ochelari de la un magazin de optica. Zilele trecute, un brat al ochelarului s-a rupt, fără a suferi vreun soc mecanic (ochelarii nefiind unii tocmai ieftini).
Am fost în magazinul respectiv, am dat produsul spre reparație, pe baza identificării în sistemul lor informatic. Au spus ca nu îmi înlocuiesc piesa rupta, ma pot ajuta doar cu o lipitura, nefiind viciu de fabricație. Ca sa scap mai repede de ei, zic ok, hai sa fie asa, ca am nevoie de ochelari.
Astazi primesc telefon ca sunt gata lipiți, dar ca pentru ridicare sa prezint factura. Am cautat în toată casa și efectiv nu o mai găsesc.
Ei invoca ca nu mai au o copie a acesteia (ceea ce mi se pare absurd) și ca fără factura mea și bon fiscal nu îmi pot da produsul înapoi!
Mie mi se pare abuz.
Nu sunt obligați sa aibă copie a facturii și a bonului fiscal? Cum pot proceda în situația data?
Mulțumesc.
Păi nu trebuia să lăsați produsul fără un act, un proces verbal de predare, ceva... Ei factura au obligația să o aibă în contabilitate, dar nu cred că au și obligația să vă emită o copie.
În fine, sfatul meu este să mergeți și să solicitați returnarea ochelarilor, în caz contrar urmând să vă adresați protecției consumatorului. Spuneți-le că ați contactat un avocat. E probabil că se vor ”îmblânzi”.