avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 710 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuz restituire produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuz restituire produs

Bună ziua,
Se da următoarea speta: în octombrie 2019 am cumpărat o pereche de ochelari de la un magazin de optica. Zilele trecute, un brat al ochelarului s-a rupt, fără a suferi vreun soc mecanic (ochelarii nefiind unii tocmai ieftini).
Am fost în magazinul respectiv, am dat produsul spre reparație, pe baza identificării în sistemul lor informatic. Au spus ca nu îmi înlocuiesc piesa rupta, ma pot ajuta doar cu o lipitura, nefiind viciu de fabricație. Ca sa scap mai repede de ei, zic ok, hai sa fie asa, ca am nevoie de ochelari.
Astazi primesc telefon ca sunt gata lipiți, dar ca pentru ridicare sa prezint factura. Am cautat în toată casa și efectiv nu o mai găsesc.
Ei invoca ca nu mai au o copie a acesteia (ceea ce mi se pare absurd) și ca fără factura mea și bon fiscal nu îmi pot da produsul înapoi!
Mie mi se pare abuz.
Nu sunt obligați sa aibă copie a facturii și a bonului fiscal? Cum pot proceda în situația data?
Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: Cabinet avocat Mihai Gaita , Avocat 17:30, 16 Iunie 2020
Păi nu trebuia să lăsați produsul fără un act, un proces verbal de predare, ceva... Ei factura au obligația să o aibă în contabilitate, dar nu cred că au și obligația să vă emită o copie.

În fine, sfatul meu este să mergeți și să solicitați returnarea ochelarilor, în caz contrar urmând să vă adresați protecției consumatorului. Spuneți-le că ați contactat un avocat. E probabil că se vor ”îmblânzi”.

Cu respect,

Av. Mihai Gaita

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare pantofi folositi CrashOverride CrashOverride Buna ziua, am si eu urmatoarea problema. Am cumparat o pereche de ghete acum 8 zile dintr-un magazin. Am observat astazi ca pe verticala spre calcai s-a taiat ... (vezi toată discuția)
Ochelari de vedere Elisa Alexandra Elisa Alexandra Am achizitionat o pereche de ochelari de vedere . Vreau sa-i schimb sau sa-mi primesc banii inapoi. Deoarece nu ii pot purta , nu am fost sfatuita ... (vezi toată discuția)
Cum pot rezolva o banala problema cu un produs defect cumparat mihai_1981 mihai_1981 Buna ziua, Am cumparat acum o saptamana o pereche de blugi de la un magazin din Mall iar dupa 2 zile s-au rupt . Am revenit la ei si mi-au cerut bonul pe ... (vezi toată discuția)