Ca medic dentist,dupa ce infiintez un PFA,pot sa achizionez materiale,instrumentar, sa platesc cursuri de specialitate si sa le incadrez in cheluieli deductibile chiar daca nu am pentru inceput un contract de colaborare cu o firma unde sa-mi desfasor activitatea?Ce intra in categoria cheltuielilor deductibile si care este plafonul acestora?
Da, puteti sa inregistrati pe pfa astfel de cheltuieli deductibile pentru materiale, instrumentar, facute pe pfa (cu factura), platite in numerar sau din contul bancar al pfa chiar din acest stadiu in care nu aveti pentru inceput un contract de colaborare cu o firma unde sa va desfasurati activitatea. Nu este un plafon anume precizat in lege.
Banii cu care veniti sa imprumutati pfa-ul ca aport in numerar ii introduceti in registrul de incasari si plati al pfa completand un document contabil numit dispozitie de incasare/plata. Deci cu acest document, dupa cum vedeti, imprumutati pfa-ul si apoi, cand veti incepe sa incasati venituri pe pfa din activitatea autorizata, va veti putea retrage acesti bani. Carnete cu astfel de file de dispozitie de incasare/plata puteti gasi sa achizitionati cu factura odata cu celelalte registre necesare la pfa, de la centrele/librariile de imprimate speciale sau puteti descarca/lista fata verso de pe internet un model pe care sa-l folositi.