avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Presedinte de bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Presedinte de bloc

Buna ziua,

Am nevoie de o lamurire, daca ma poate ajuta cineve...

Locuiesc intr-un bloc relativ nou (5 ani) care insa are mai multe probleme decat un cartier intreg de blocuri facute inainte de 77, motiv pentru care fostul presedinte de bloc nu mai vrea sa se mentina functie si nimeni altcineva din bloc nu vrea sa preia aceasta pozitie din motive evidente.
Momentan, structura administrativa a blocului contine: Administrator, Cenzor, Presedinte, Comitet (2 membri)
Ma puteti va rog lamuri pe punctele de mai jos?
1. Poate functiona si fara presedinte? Adica cele 2 persoane din comitet sa preia in totalitate atributiile presedintelor? Daca da, ar fi vreo problema (drept de semnatura etc)?
2. Acest presedinte trebuie neapart sa fie din bloc, sau putem pune o terta parte, de ex. Presedintele de la blocul vecin? Sau eventual o firma care sa se ocupe de partea asta?
3. Comitetul, daca preia atributiile presedintelui, pot deschide cont bancar pt a efectua platile aferente cheltuielilor de intretinere ale spatiilor commune?
4. D.p.d.v. financiar, in cazul in care totusi se allege un presedinte de bloc, exista o remuneratie minima/maxima conform legii? Intreb pt ca s-a adus in discutie marirea salariului de presedinte de pana la 4000RON, ceea ce, evident este aberrant.
5. Inteleg ca in lipsa unui presedinte, incepand cu data de 24 iulie se va bloca contul asociatiei (e nevoie de reinoire la banca, din cate inteleg) iar daca se intampla acest lucru, se va sista lumina/apa etc pe scara…. Presupun ca aceste “utilitati” se pot plati si cash, nu doar bancar, insa nu stiu procedura, unde era trebui platite datoriile commune etc?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 17:15, 30 Iunie 2020
Buna ziua,
Toate raspunsurile le gasiti in legea 196/2018.
Cred ca, in situatia dvs., este mai bine sa desfiintati asociatia si sa va gospodariti cu puteti.
Puteti angaja o firma sa se ocupe de calculul intretinerii si restul le rezolvati in propria bucatarie...
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2020
Ionut.ion, utilizator
Multumesc!

Nu cred ca desfiintarea asociatiei ar fi o solutie foarte buna, cred ca am avea si mai mult de pierdut avand in vedere ca nu este vorba de o comunitate "prea unita". Luam aceasta varianta in calcul doar ca un worst case scenario.

Sa vedem daca mai apar si alte pareri.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Presedinte din afara asociatiei nu puteti aduce. O discutie despre situatia dvs. o gasiti in urmatorul articol:
[ link extern ]
Puteti incerca sa ajungeti si la o intelegere cu posibili doritori, dar care nu vor functia asta "pe viata", sa fie in functie prin rotatie. Bineinteles discutati aceasta intr-o adunare generala si veti avea adunare generala de numire a noului presedinte , de fiecare data cind se schimba. Ideea e ca problemele (care or fi ele) ramin si nu se rezolva singure, cu sau fara presedinte.
Un stimulent financiar nu e chiar aberant, acum depinde ce puneti in balanta si cum apreciati raportul dintre probleme de rezolvat/venit salarial.
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2020
latka, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1-Nu poate functiona asociatia de proprietari fara presedinte de asociatie
Legiuitorul a prevazut ca in situatia in care din varii motive presedintele de asociatie este in imposibilitate sa exercite atributiile functiei are dreptul legal sa numeasca un vicepresedinte dintre membrii comitetului executiv care pentru perioada de maximim 6 luni sa presteze atributiile presedintelui de asociatie
2-Legiuitorul a impus ca persoana care poate sa fie aleasa in functia de reprezenta legal sa intruneasca anumite conditii,respectiv sa fie proprietar in imobil si sa detina incheiat acord de asociere cu asociatia de proprietari
Nu se poate alege un presedinte extern
3-Comitetul executiv poate desfasura provizoriu atributiile presedintelui de asociatie ,sa deschuida cont bancar care este conform disp L nr 196/2018 obligatoriu
4-Legiuitorul nu a impus limite ale indemnizatiei reprezentantului legal al asociatieid e proprietari
Exista asociatii de proprietari formate din imobile cu 10 apartamente sau asociatii de proprietari mamut formate din 500 apartamente -,situatii in care indemnizatia presedintelui difera
5-Pentru a asigura desfasurarea fluentei activitatii asociatieid e proprietari in raport si fata de furnizorii de utilitati,convocati adunare generala,alegeti presedinte de asociatie
Copie a procesului verbal al adunarii generale il prezentati la banca,dechideti cont bancar cu specimene de semnatura semnatura 1 si 2

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociație proprietari - obligativitate? Erca_75 Erca_75 Bună ziua. Blocul în care locuiesc care asociație de proprietari. Președintele, și-a dat demisia și nu reușim sa ii găsim înlocuitor. Banca prin care ... (vezi toată discuția)
Alegere președinte/plată facturi cico2cico cico2cico Alegere președinte/plată facturi Vin cu câteva intrebări pentru asociație de proprietari : 1) Datorită faptului că ultimul președinte al asociației ... (vezi toată discuția)
Demisie di functia de presedinte debloc alin34 alin34 Buna . Ma poatesfatui cineva cum pot demisiona din functia de presedinte de bloc, din motive personalenu mai doresc sa raman si vreau sa stiu daca pot ... (vezi toată discuția)