Buna ziua,
Pentru o firma (micro) ce are contabilitatea externalizata in totalitate, cine ar trebui sa-si asume raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale: firma de conta care se ocupa de intocmirea acelor acte / administratorul SRL-ului?
Nota: cu siguranta reprezentantii firmei subiect au raspundere asupra multor aspecte dar si de intocmire?
Va multumesc?
La ce a referiti prin intocmire? Nu s-au intocmit? De exemplu, administratorul este obligat sa
In principiu cf Legii 82/1991: " În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, răspunderea pentru conducerea contabilității revine acestora, potrivit legii și prevederilor contractuale."
Pt. un raspuns mai exact ar trebui sa stim (si nu avem cum) prevederile contractului de servicii contabile.
Va multumesc,
In contract nu era specificat cine este raspunzator pt intocmire. Mi s-a cerut asumarea raspunderii pentru intocmire, iar a unor balante si alte documente specifice de inchidere trimestru am observat anumite greseli (datorate copy/paste, gen ani gresiti - in alte spete nu am competente sa ma pronunt asupra corectitudinii). Acest lucru mi-a starnit interesul sa aflu care sunt cele mai bune practici in domeniu.
In principiu societatea de contabilitate are raspunderea pt preluarea corecta a sumelor in situatiile financiare anuale, daca aceasta le semneaza la intocmit.