Reiau problema de pe forum-contencios administrativ-si o mut pe forumul de dreptul muncii,unde cred ca-i este locul.Acum doi ani am primit marirea de salariu in urma obtinerii unui grad profesional-conform normelor metodologice stabilite pentru anexa VII/2 la Legea 154/1998,e vorba de personalul medical din institutii sociale(cum este o cresa care functioneaza in cadrul unei primarii),iar acum mi se ia marirea inapoi,fara un motiv prea clar,fara o decizie,ce sa mai vorbim de o hotarare judecatoreasca.La vremea respectiva nu mi s-a acordat nici macar 25% cat prevedeau normele,ci un procent mult mai mic.Poate ca nu are nimeni timp sa studieze problema pe indelete,dar as vrea un raspuns de principiu,parerea mea fiind aceea ca trebuie sa se pronunte instanta,mai precis,tribunalul.
Credeti ca este corect ca un salariat sa aiba de suferit-dupa ce a prezentat actele care atestau obtinerea gradului-pentru ca nu s-au intocmit formalitatile necesare si nu s-a operat corect in cartea de munca?
Oare trebuie sa se ajunga in instanta,nu se pot face rectificarile necesare,intemeiate si legale?
Va multumesc pentru timpul acordat.
E foarte straniu ce vi se intampla, mai ales ca, daca "functionati" sub incidenta Legii 154/1998, aceasta a tot fost modificata (de OUG 24/2000, ultima data in ianuarie 2006 ) in sensul cresterii salariilor de baza. De aceea nu inteleg cum dvs v-a scazut salariul si vi s-a "confiscat" marirea.
Trebuie sa obtineti neaparat o decizie/un raspuns oficial etc, ceva pe care sa il atacati daca este cazul. Sau, daca au dreptate, macar sa va indice textul de lege pe care s-a bazat decizia respectiva.
Ca principiu, da, aveti dreptate. Personal insa, nu pot concluziona prea multe in lipsa informatiilor complete.
Salariul reprezinta unul din elementele de baza ale cim si orice modificare a acestuia se face numai cu acordul partilor.In situatia dvs.unitatea trebuia sa va dea o decizie,indicind motivul diminuarii salariul,neprocedind astfel,a comis un abuz,motiv pentru care numai prin instanta puteti ataca masura luata de unitate.Precizez ca putei solicita si daune-interese,daca dovediti legatura cauzala intre masura societatii si prejudiciul suferit.
Multumesc pentru raspunsurile Dumneavoastra.Intre timp am primit si decizia,inregistrata cu cateva luni in urma.As vrea sa evit procedura litigioasa(singurul motiv fiind acela ca nu-mi doresc tensionarea relatiilor de serviciu).Oare nu se pot face retroactiv modificarile necesare in organigrama sau cel putin in buget?Chiar nu se poate justifica acordarea legala a unui spor care priveste gradul profesional,in fata unor organe de control(motivatia angajatorului pentru retragerea sporului fiind aceea ca nu a efectuat demersurile la timp-dar in acelasi timp a facut completarile in cartea de munca privind gradul profesional-,lucru care ar atrage sanctiuni din partea Curtii de Conturi).Exista posibilitatea rectificarii,insotita de justificarea necesara?Precizez ca administratia publica locala nu a facut demersuri pentru o metodologie de evaluare a personalului contractual din domeniul sanitar,nici nu este competenta in a face acest lucru,asa ca descentralizare vrem,dar nu avem si instrumente pertinente.Metodologia actuala este stabilita de o H.G din 1999,care precizeaza ca Departamentul pentru Administratie Publica Locala va elabora o metodologie in cazul angajatilor din administratia publica locala.Nu stiu daca acest departament mai exista si daca a mai preocupat pe cineva sa elaboreze o astfel de metodologie.Ma intreb daca salariatii administratiei mai sunt si ei cetateni...