Buna ziua! In activitatea PFA-ului meu, folosesc inevitabil calculatorul. Pana acum, am folosit calculatorul personal, insa, in momentul de fata, acesta necesita inlocuirea majoritatii componentelor sale sau inlocuirea sa cu totul.
Am optiunea achizitionarii unui calculator nou complet, pe componente, sau imbunatatirea prin refolosirea putinelor refolosibile din actualul calculator.
Avand in vedere ca acesta va fi folosit la desfasurarea activitatii, doresc sa fac aceste achizitii pe PFA, pentru a le putea deduce, ideal in cursul anului actual fiscal.
Nu imi este clara incadrarea ca obiect de inventar sau nu sau ca mijloc fix al componentelor ce urmeaza a fi achizitionate, desi fiecare dintre ele va costa sub limita de 2500RON, totalul depasind aceasta suma. Mentionez ca, pentru moment, nu exista un contract de comodat intre mine ca persoana fizica si PFA asupra utilizarii calculatorului.
In cazul imbunatatirii calculatorului actual, as banui ca achizitionarea se poate face pe PFA si deduce. In acest caz, este absolut necesar contractul de comodat? Si daca da, in momentul semnarii acestuia, ar trebui ca PC-ul sa fie trecut si in registrul inventar, nu? Cat despre componentele achizitionate, si acestea vor trebuie sa figureze in registrul inventar?
In ceea ce priveste scenariul achizitionarii pe componente a unui calculator intreg, avand in vedere ca totalul depaseste cei 2500RON, as banui ca acesta va fi considerat mijloc fix, indiferent de achizitionarea pe componente.
Va multumesc pentru lamuriri!
Am hotarat ca primul scenariul, cel al contractului de comodat si achizitionarea pieselor pentru imbunatatire, ar fi cel mai corect si avantajos, deci cred ca singurul lucru neclar este daca noile componente vor trebui a figura in registrul inventar, sau doar calculatorul va figura, aceastea fiind parte integranta.
O lamurire in acest sens ar fi extrem de folositoare.