Buna ziua,
Eu realizez decoratiuni cu ajutorul nodurilor decorative. Am deschis II (ieri am luat certificatul de inregistrare).
As avea cateva intrebari, daca se poate.
1. Care este urmatorul pas, trebuie sa merg si la finante?
2. Imi trebuie stampila?
3. Vreau sa inchei o colaborare cu un magazin pentru a imi vinde produsele. Pe factura fac mentiunea ca plata se face in urma vanzarii?(mi-am instalat smartbill)? Dau factura cand dau produsele sau aviz/ factura proforma?
4. Stiu ca trebuie sa imi notez intrarile si iesirile intr-un registru jurnal, la inceput daca nu am incasari si fac cheltuieli din surse proprii imi introduc banutii in casa prin dispozitie de incasare?
5. Unde trebuie sa ma uit sa vad daca sunt platitor de tva sau nu?
Multumesc frumos.
O zi minunata sa aveti!
In maxim 30 de zile trebuie sa depuneti la finante declaratia unica cu venitul si cheltuieile deductibile estimate a le realiza in lunile ramase din acest an.
Nu va trebuie stampila.
Pe factura faceti mentiunea ca plata se face la termen, in urma vanzarii. Deci pe masura ce va face plata, la data respectiva ii veti da cate o chitanta cu valoarea incasata si numai acea valoare o veti trece la acea data in registrul jurnal de incasari si plati.
In registrul jurnal de incasari si plati veti incepe sa inregistrati la partea de incasari conform unei file dispozitie de incasare, valoarea totala cheltuita conform documentele justificative ale platii (chianta, bon fiscal) la inregistrarea intreprinderii individuale de la registrul comertului. Dupa un timp, atunci cand veti incepe sa inregistrati venituri incasate din ativitate de baza, o sa va retrageti aceasta suma conform unei file dispozitie de plata. Aceasta procedura o veti folosi de cate ori in activitatea firmei veti avea nevoie sa o imprumutati cu bani pentru activitatea curenta.
Daca veti depasi plafonul legal de venituri (cifra de afaceri), va trebui sa va inregistrati ca platitor de tva. Dar mai e pana acolo.