avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 459 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme la retur
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme la retur

Buna seara, numele meu este Alexandru Oprea, iar in urma cu 1 zi, am cumparat fizic un articol vestimentar de la Lee Cooper din Plaza Romania (Bucuresti). Astazi, m-am dus tot acolo de unde am cumparat produsul respectiv pentru a-l returna(tricoul era masura prea mica). Mi s-a spus ca nu sunt obligati sa-mi dea banii inapoi(la o zi dupa ce l-am cumparat) ci doar sa-mi aleg iau altceva la schimb. Ei bine, eu nu vreau alta masura sau alt produs, imi vreau banii inapoi, imi puteti spune, va rog, cine are dreptate ? Si daca se poate sa-mi spuneti care este legea respectiva pentru a le-o arata celor de la magazin. O seara buna va doresc !
Ultima modificare: Marți, 20 Octombrie 2020
AlexOprea20, utilizator
Cel mai recent răspuns: AlexOprea20 , utilizator 14:09, 17 Decembrie 2020
4 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Chiar nu sunt obligati si nu sunt obligati nici sa vi-l schimbe, asta fac ca sunt draguti.
Dvs ati fost fizic in magazin, puteati proba produsul, nu ati cumparat on line ca sa va puteti retrage in termen de 14 zile.
Oricum, si dvs afirmati ca v-ati dus sa il dati retur ca e masura prea mica, iar vanzatorul va ajuta si vi-l schimba.. nu are defect, v-a placut ca de aia l-ati cumparat.. oricum, nu conteaza, in concluzie, nu aveti dreptate.
Ultima modificare: Marți, 20 Octombrie 2020
gi-jane2, moderator
Tin sa specific faptul ca tricoul respectiv a intrat la apa. Nu se poate considera defect ? In magazin avea masura M iar dupa XS...
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu înțeleg de ce, neacceptând să vi-l schimbe, l-ați și spălat.
Oricum, dacă respectați indicațiile de pe etichete (temperatura apei) așa ceva nu se întâmplă, deci nu aveți nicio șansă la restituirea banilor nici pe motivul ăsta.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca ati rupt etichetele si l-ati spalat, si a mai si intrat la apa, probabil magazinul nu va mai accepta nici macar sa il schimbe, intrucat se va considera ca ati deteriorat produsul, prin nerespectarea instructiunilor de pe eticheta - eticheta specifica, (sa zicem) spalarea manuala la 30 grade, dumneavoastra l-ati spalat cu masina automata, la 60 grade.
Dreptul de retur se aplica (asa cum s-a mentionat mai sus) doar la cumparaturile online.
Majoritatea produselor accepta schimbarea produsului, insa conditioneaza aceasta schimbare de posibilitatea de a repune in vanzare produsul (nu rupeti etichetele, nu il deteriorati). Insa asta tine de politica comerciala si bunavointa comerciantului, neexistand o obligatie legala.
A cumparat un tricou de la un magazin care vinde produse de firma, sau asa pretinde. Am tricouri de firma dar si dupa zece, douazeci de spalari nu intra, nu se intind! E adevarat ca nu cumpar decat din bumbac 100%, nu vascoza si alte tampenii. Aici cred ca e vorba de vreo chinezarie, un junk cu eticheta. O sesizare la cei de la protectia consumatorului ar merge! Parerea mea.

Alte discuții în legătură

Protectia consumatorului mai exista?? CBM CBM Buna seara! Inainte de Craciun, am cumparat o pereche de bocanci de la firma OTTER din magazinul Unirea. Am intrat in posesia unui \"card de fidelitate ... (vezi toată discuția)
Magazin de bricolaj nu respecta politica de retur. ursul pacalit de vulpe. dorunc dorunc Buna ziua, In urma cu o saptamana am achizitionat un produs din magazinul de bricolaj romanesc D...In acest interval, produsul a fost folosit timp de doua ... (vezi toată discuția)
Produs defect fără bon fiscal yoyocool yoyocool Buna ziua! Am achiziționat de mai bine de o luna (fizic) un produs dintr-un magazin vestimentar, mai exact, o salopeta de culoare neagră fara defecte. ... (vezi toată discuția)