avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 837 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... calcularea pensiei
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

calcularea pensiei

sunt nascuta pe data de 7 septembrie 1957,am 30 ani vechime in munca, 8,6 ani grupa 1 restul grupa2 ,sunt pensionata medical din 2007 iunie grupa2 , cand pot iesi la pensie la cerere?
Ultima modificare: Miercuri, 30 Decembrie 2009
Muza Mioara elvira, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: badea52 , utilizator 20:20, 5 Ianuarie 2010
Date generale: O doamna nascuta in 1957 poate beneficia de pensie pentru limita de varsta la 60 de ani; stagiul complet de cotizare este de 30 de ani iar cel minim de 15 ani.

Stagiul de cotizare: Stagiului realizat de dvs. de aproximativ 30 de ani i se adauga stagiul aferent activitatii desfasurate in grupe de munca de 9 ani si 3 luni, rezultand un stagiu total de 39 de ani si 6 luni. Din punctul de vedere al stagiului indepliniti conditiile pentru a beneficia atat de pensie pentru limita de varsta cat si de pensie anticipata partiala.

Varsta standard de pensionare: Pentru activitatea desfasurata in grupe de munca aveti dreptul la pensie pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare cu 7 ani.
Prevederile art. 167 ind. 1 din Legea nr. 19/2000 referitoare la reducerea varstei standard numai pentru activitatea desfasurata in grupa I de munca nu sunt aplicabile.

Prin urmare, puteti beneficia de pensie anticipata partiala cand veti implini 55 de ani dar, inainte de a implini aceasta varsta, respectiv la 53 de ani, puteti solicita si beneficia de pensie pentru limita de varsta.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea
~ Conținut șters la cerere ~