Anul trecut, în 2020, iulie, am avut o defecțiune la baie și apa s-a prelins pe un perete de la sasul (holisor) de dedesubt. M-am oferit sa plătesc reparația, inclusiv curățenia, dar vecina a spus ca are asigurare și ca apelează la firma de asigurari (Groupama) . Săptămâna trecută am primit pri posta somația de plata (2084 lei) în maxim zece zile, dar nu am primit nici un deviz, nici un proces verbal de constatare a pagubelor, nu a fost nici o discuție de informare în acest sens. Am platit suma respectiva, dar mi se pare normal sa știu exact pentru ce anume am platit. Pot întra legal în posesia acestor documente justificative și cum anume? Mulțumesc!
Bună ziua! Cum s-a soluționat notificarea către ASF? Ce v-au răspuns? Mă confrunt fix cu aceeași situație, e vorba tot de Groupama. Eu le-am cerut a doua zi după ce au trimis notificarea de plată informații cu privire la calculul prejudiciului, devizul, expertiza tehnică (și orice dovadă cu privire la cheltuieli), în caz contrar urmând să mă adresez ASF, și mi-au răspuns că s-a făcut o estimare efectuata conform Buletinului tehnic de preturi pentru mica constructie MatrixRom, buletin tehnic care include un Catalog de preturi de deviz pentru constructii cu preturi de deviz pentru lucrari de mica constructie si reparatii la constructii civile, avand la baza indicatoarele de norme de deviz RPC actualizate. În deviz sunt estimate cheltuieli care nu au nicio legătură cu realitatea prejudiciului, inclusiv vopsea lavabilă pentru întreg apartamentul, în realitate fiind vorba doar de puțină umezeală pe un perete al unui sas de 1,5 m lățime.
De la ASF am primit răspuns fix în ultima zi din perioada pe care o aveau la dispoziție ca să răspundă la sesizare (perioada era de 30 de zile). Mi s-a comunicat ca nu sunt beneficiarul asigurării, asa ca nu pot să-mi dea detalii despre dosar, adică nu au făcut nimic. Singura soluție cred ca era/este să depun o plângere penala pentru înșelăciune, dar nu m-am mai dus, trebuia probabil sa angajez un avocat și nu știam pe nimeni. Am avut o confruntare cu individa de sub mine și mi-am dat seama ca a fost o escrocherie, nu știa ce sa mai minta. După incident am făcut asigurarea la casa. Încă ma mai gândesc dacă sa depun plângerea penala, nu cred ca s-a prescris fapta.
Descurajant răspuns. Azi mă pregătism să mă adresez ASF, să văd în ce măsură pot evalua situatia, pentru că eu o consider ca fiind abuzivă. In primul rand, vecinul asa-zis pagubit a supraestimat pagubele exclusiv pentru incasarea despagubirii, iar ei au estimat prejudiciul în baza unui buletin tehnic, nu conform unor daune reale. Nu s-a facut expertiza tehnica, vecinul nu are nicio chitanta pentru nimic, pentru ca, practic nu a avut ce sa repare, maxim o lavabila pe peretele sas-ului si sa zicem ca a schimbat priza si intrerupatorul. Maxim 400 lei tot. Succes daca mergeti pe cale penală!
Naziha
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Asa a fost și în cazul meu. Din ce scrieți, ma gândesc ca poate a devenit o practica la cei de la Groupama sa facă escrocherii, ma gândeam ca împart banii cu asiguratul, pentru ca altfel nu îmi explic de ce sa supradimensioneze paguba. Mai întâi escrocheaza firma de asigurari, care apoi își recuperează paguba de la cei ca noi. Inspectorul de daune non auto care a semnat asa zisul deviz se numește Victor Gusetu, iar cel care a făcut procesul verbal de constatare a pagubei se numește Marius Pandelica... Dar, cine știe, probabil ca nu sunt singurii care fac asa ceva acolo.
Dauna apartament
llp_llp
Locuiesc la parterul unui bloc si de aproximativ doua saptamani tavanul din baie s-a umezit progresiv si a aparut mucegai. Am luat legatura cu vecinii de ... (vezi toată discuția)