Buna seara. Daca un angajat a urmat cursul de stivuitorist platit de firma si dupa 2 luni a demisionat ,angajatorul poate sa ii retina certificatul de stivuitorist? Mentionez ca nu a semnat nici un act aditional in acest sens si in regulamentul intern nu este prevazut nimic in legatura cu acest lucru. Va multumesc!
Emilika40
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Bună ziua,
Certificatul îi aparține, e pe numele lui, angajatorul nu are voie să îi rețină originalul. La dosarul personal se pun copiile actelor de studii sau ale certificatelor de calificare.
Totuși, cum să fie trimis la formare profesională fără act adițional? Mi-e greu să cred că ar putea să-și recupereze banii cheltuiți în condițiile astea.
Am fost si eu angajata la aceasta firma responsabil resurse umane. Nu exista nici un act aditional. Fiind un numar mare de angajati urmau aceste cursuri in grupe de cate 10 persoane avand contract cu o firma externa. In mod normal aceste cursuri se desfasurau in Germania unde este centrul de training dar din cauza virusului s-a incheiat rapid contract cu o firma externa si nu s-a mai facut nici un act.
Va multumesc pentru raspuns.
Pentru formarea profesionala se incheie obligatoriu acte aditionale la CIM, in conditiile in care se efectueaza genul de cursuri de care amintiti cu emiterea de autorizatii. In ROI al firmei se fac mentiuni in acest sens. Prevederea de a lucra o perioada de timp in firma, dupa formarea profesionala, devine obligatorie, daca se doreste a se recupera cheltuielile firmei in caz de demisie lucrator.
Autorizatia se emite pe individ nu pe firma care plateste cursul.
Daca lucratorul actioneaza firma in instanta poate avea castig de cauza si firma plateste daune.
Multumesc pentru raspuns. Cursurile aveau loc la centrul de training din germania si primeau un carnetel in care era specificat ca este training intern dar anul acesta din cauza virusului l au facut in romania cu firma externa si nu s_a semnat nici un act.