legally a scris:
@smeagull, nu stiu de unde ati tras concluzia ca angajatul socetatii RDS ar fi dat amantei sale aparatul mobil...
Nu era o concluzie, ci o supozitie (cu exprimarea "se poate") usor speculativa, recunosc, bazata pe modul neprofesionist si (dupa umila mea parere) negenerator de obligatii in care un prepus al furnizorului a incredintat telefonul si accesul la un serviciu unei persoane cu care nu avea contract.
Din punctul meu de vedere, conteaza mai putin ca acea persoana era chiriasul meu (lucru pe care furnizorul nu avea de unde sa il cunoasca), pentru ca asta nu il face reprezentantul meu in relatia cu compania de telefonie.
In cazul nostru user-ul cunoaste situatia si o recunoaste deschis, insa ma gandesc ca, in acelasi fel, mie mi se putea intampla ca angajatul RDS sa dea telefonul unui vecin care, intamplator, uda florile de la mine din apartament, sau, sa exageram de-a dreptul, unui hot care fura in acel moment de la mine din casa.
Sau, angajatul putea sa il dea cui vrea el, si sa anunte (cu sau fara falsificare de procese verbale de receptie) ca l-a dat mie, chiriasului meu, sau prietenului chiriasului meu pe care l-a gasit in vizita.
legally a scris:
Userul ne-a precizat cine apreluat telefonul, si anume chiriasul sau.
Care, din punctul meu de vedere, nu este reprezentantul legal / imputernicitul titularului contractului existent, nici pentru a modifica un contract de telefonie deja existent, nici pentru a incheia contracte noi, nici pentru a prelua de la furnizor bunuri mobile in numele locatorului sau (asta pana la proba contrara).
legally a scris:
Si din cele expuse de user reiese ca exista deja un contract de servicii cu firma, cablu si , probabil telefonie fixa.
In mod cert exista un contract in care autorul topicului este parte si debitor pentru plata pretului, care trebuie cercetat cu atentie.
Insa, daca acest contract initial nu prevede nimic legat de telefon(ie) mobila, atunci nu exista un temei pentru plata pretului acestui serviciu.
(Daca exista unele prevederi referitoare la o ipotetica furnizare de telefonie mobila, atunci - din cate imi aduc aminte in diagonala din protectia consumatorului - ma astept ca furnizorul macar sa notifice pe consumator ca a incredintat cuiva, in numele meu, un astfle de serviciu, daca nu sa incheie cu acesta - pe verificat identitatea, nu pe parerea unui angajat - un act aditional cuprinzand explicit toate drepturile si obligatiile.)
Eu sunt foarte tentat sa cred ca un contract de telefonie mobila nu exista intre autorul post-ului si companie. (dar, repet, trebuie verificat).
legally a scris:
Fiind dat faptul ca userul este titular al contractului, tot el are si calitatea de debitor, deoarece se prezuma ca acesta a efectuatr si convorbirile de pe mobil ..
Cu tot respectul, nu sunt de acord cu aceasta prezumtie, deoarece:
- existenta unui contract de telefonie mobil trebuie dovedita (cu inscrisuri, nu cu prezumtii sau anlaogii... contractuale)
- la fel si incredintarea paratului catre acesta, sau macar notificarea ca a incredintat aparatul chiriasului meu (cu dovada/dovezile necesare)
Sunt de acord ca user-ul are calitatea certa de debitor in contractele de telefonie fixa, cablu, net, si apa rece, pe care le-a semnat sau macar luat la cunoastiinta.
legally a scris:
Fiind dat faptul ca userul este titular al contractului, tot el are si calitatea de debitor, deoarece se prezuma ca acesta a efectuatr si convorbirile de pe mobil .A face dovada contrara, ii revine tot userului , insa nu impootriva firmei RDS, ci mai degraba impotriva chiriasul ui impotriva caruia va trebui sa se indrepte in vederea recuperarii sumei pe care , asa cum cred, se va vedea nevoit sa o achite.
Si aici am alta parere.
Zic eu asa: in mod firesc, pentru recuperarea sumei de la user, RDS trebuie sa il actioneze in judecata pe acesta. Sarcina probei ii revine reclamantului, adica lui RDS, care trebuie sa dovedeasca temeiul de fapt si de drept al obligatiei invocate in sarcina user-ului, prestarea serviciului catre parat, beneficiere de catre acesta (sau imputernicitii sai) de serviciu, cuantumul sumei (pret si penalitati) cf. contract, si multe altele (printre care si calitatea procesuala pasiva raportat la serviciul de telefonie mobila).
Daca RDS face toate aceste dovezi si convinge o instanta de judecata, abia atunci discutam de ce face user-ul pagubit: il cheama in judecata pe fostul chirias, devenind el insusi reclamant caruia ii revine sarcina probei (mai greu sa mai usor de sustinut, in functie de ceea ce a reiesit in primul proces), trebuind sa dovedeasca totul in contra chiriasului.
Daca insa chiriasul (a carui pozitie noi nu o cunoastem) va contesta intemeiat primirea unui telefon, dovedindu-se ca el nu a semnat si nici primit nimic (totusi angajatul furnizorului n-a fost deloc atent cu incredintarea acelui telefon), ajungem din nou la prima mea supozitie.
Evident, cele doua litigii "prefigurate" mai sus pot avea loc impreuna, insa trebuie retinut ca RDS este cel care trebuie sa faca dovada pretentiilor sale, intrucat, in orice varianta, el va fi reclamant.
(Singurul lucru neplacut pentru user in aceasta situatie este intreruperea celorlalte contracte...)
Consider ca, daca user-ul face acum o plata benevola a sumei cerute, recuperarea sa de la fostul chirias poate deveni mai anevoioasa, acesta putand dovedi (intemeiat) ca: nu a semnat nimic, nu a primit el telefonul, nu a vorbit la el si este o greseala de facturare, penalitatile prevazute in p-v semnat de el nu erau atat de mari etc.
Repet, parerile mele sunt formate pe baza putinelor date disponibile, iar sfatul dat de d-na consilier Legally este o varianta de luat in seama, in functie de ce arata actele.
Sincer vorbind, cred ca furnizorul din poveste are unele greseli in spatele acestor oferiri de telefoane mobile in stanga si in dreapta, iar somatiile sale sunt cu atat mai amenintatoare cu cat dovezile sale sunt mai ... absente.
@ isabela_bv: presupun ca, odata cu citatia, ati primit si cererea de chemare in judecata si eventual copii dupa acte. Ce spun acestea?