Va rog daca ma puteti lamuri cu privire la o situatie: in acest moment sunt in concediu crestere copil, teoretic pana in februarie 2022. In iulie 2021, pe 19 voi incepe serviciul dar la un nou angajator, de aici si intrebarile mele:
1. Vechiul angajator, caruia ii prezint demisia, ce acte trebuie sa imi dea? Doar decizia de incetare a contractului?
2. Voi avea nevoie de ceva de la el pt viitorul dosar pt stimulentul de insertie?
3.Voi anunta Agentia de plati pt sistarea indemnizatiei, stiti cumva cam in cat timp imi emit adeverinta pt ca sotul sa depuna dosar de cic?
1. De la vechiul angajator, solicitati in scris eliberarea urmatoarelor documenete:
- decizia de incetare ac.i.m.
- adeverinta de vechime
Hg 905/2017
art.7
....
(5) La încetarea activității salariatului, angajatorii au obligația să îi elibereze acestuia o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, precum și un extras din registru.
(6) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
....
2. De asemenea, mai puteti solicita adeverinţa de salariat pentru concediu medical (numărul de zile de concediu medical de care persoana asigurată a beneficiat în ultimele 12/24 luni )
3. Pentru stimulent , aveti nevoie de c.i.m.cu noul angajator si decizia de incetare de la vechiul angajator.
3. Sotul poate depune dosarul pentru c.c.c., iar dvs sa depuneti actele pentru stimulent.
Multumesc mult pt detalii.
Va rog sa ma mai ajutati cu un amanunt: care ar fi termenul maxim de eliberare decizie de incetare. Eu am depus demisia pe 12.07 cu incetare incepand cu 19.07, angajatorul cam trage de timp si vreau sa stiu daca exista un termen pe care trebuie sa il respecte pt eliberarea documentelor si care ar fi baza legala.
HG 905/2017
art.7
... (3) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să îi elibereze acestuia copii ale documentelor existente în dosarul personal, în termen de 15 zile lucrătoare de la data solicitării.
....