Bună ziua! Sunt presedinta unui ONG cu 3 membrii fondatori mentionați atat in Statut cat si in Actului Constitutiv al asociatiei. Unul dintre membrii fondatori s-a casatorit in SUA in anul 2015 si, astfel nu a mai reusit sa-si continue activitatea aici, in tara. Acum, la actualizarea datelor clientilor bancii colaboratoare, ni se cere un act trecut prin Judecatorie, din care sa reiasa ca acest membru fondator nu-si mai exercita aceasta calitate. Mentionez, ca tot la o cerere a bancii, in anul 2019, Consiliul Director format din 5 membrii a aprobat, prin decizie unanima retragerea dreptului de semnatura a documentelor bancare si a reprezentarii ONG-ului in relatia cu banca avand in vedere domiciliul acestuia. Ce act ar trebui sa solicit acum Judecatoriei? Un act aditional la actul constitutiv, initial din 2008 din care sa rezulte ca dintre cei 3 membrii fondatori au ramas doar 2 sau schimbarea intregului act constitutiv?! PS: Alte modificari nu mai avem de adus actului constitutiv initial...
george-neagu
Moderator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Conteaza ca la aceasta data la care vorbim, numarul minim al membrilor cu drept de vot, fondatori sau membri acceptati in asociatie dupa data infiintarii, sa nu fie sub 3.
Nu are de ce sa va ceara la banca informatii despre toti membrii asociatiei ci doar despre cel care e autorizat de asociatie in relatia cu banca si de obicei acesta e presedintele..
La prima adunare generala sa aveti pe ordinea de zi si punct prin care decidetii sa imputeniciti pe cel ce ocupa functia de presedinte sa va reprezinte si sa aiba drept de semnatura in relatia cu banca, Inregistrati conform procedurii procesul verbal al adunarii generale la judecatori e si cu asta va prezentati la banca.
Vă multumesc frumos pentru răspuns. La această dată suntem 15 membrii cu drept de vot. Am înțeles că nu trebuie schimbat actul constitutiv ci este suficient procesul verbal de la Adunarea Generala prin care ma deleaga pe mine in relatia cu banca, inregistrat la judecatorie. Tot de la bancă mi s-a spus că trebuie să fie două specimene de semnătură in bancă?! Există vreo reglementare in acest sens pentru ONG-uri?! Multumesc incă o dată pentru consiliere! Zi frumoasă să aveți!
nu exista asa o prevedere legala, o fi doar o cerinta contractuala a acelei banci.... daca nu va convine, schimbati banca.... in plus nu ai ce "exerecita" o calitate de fondator, aia e doar o stare de fapt, o calitate care nu confera nici un drept.... esti sau nu esti membru.... daca nu mai activezi, si nu te-ai retras volutnar, poate asociatia sa te lase fara calitatea de membru, in functie de ce cazuri de incetare a calitatii de membru sunt prevazute in statut ex. neplata cotizatie, neparticipare la un nimin de activitati etc.