avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 115 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Cum pot trece in contabilitatea unui cabinet de ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Cum pot trece in contabilitatea unui cabinet de avocatura achizitia unui calculator

Am cumparat calculatorul pe data de 30.12.2009 prin curierat cu factura, bonul fiscal a fost emis pe data de 8.01.2010, la data receptionarii platii de catre vanzator.
Intentia mea este sa trec aceasta achizitie drept cheltuiala pe anul 2009.
Este legal acest lucru, avand in vedere ca datele de pe factura si de pe bonul fiscal nu coincid ?

Trebuie ca data de pe factura sa coincida cu cea de pe bonul fiscal ?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 16:31, 9 Ianuarie 2010
Rectific: Nu inteleg de ce data bonului fiscal trebuie sa stabileasca momentul achizitiei, din moment ce in contabilitatea vanzatorului este inregistrat ca venit in 2009
dvs trebuie sa aveti factura emisa in 2009 si chitanta cu care ati platit rambursul ... tot in 2009. acestea se inregistreaza.

daca inregistrati si chitanta de ramburs si bonul fiscal atunci va dublati plata:O
Curierul mi-a lasat doar o hartie conform careia el a incasat banii, dar nu are valoare fiscala.
Are doar semnatura si stampila vanzatorului.

Poate sa ma ajute acest lucru ?
bogdan_Asdasd a scris:

Rectific: Nu inteleg de ce data bonului fiscal trebuie sa stabileasca momentul achizitiei, din moment ce in contabilitatea vanzatorului este inregistrat ca venit in 2009


In cazul PFA (sunteti asimilat acestui fel de organizare din punct de vedere fiscal) venitul se inregistreaza la data incasarii si e normal ca si cheltuiala sa se inregistreze in momentul platii, ca reciprocitate cum am zis intr-un mesaj anterior.

Dvs. sunteti in momentul acesta defavorizat, va inteleg, dar puteti face fi si avantajat in alte situatii: daca emiteti o factura si incasarea trece in alt an venitul nu va mai fi aferent datei facturii ci in anul incasarii. Si, cum se intampla deseori, daca nu veti incasa acea factura nu datorati bani la buget.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

cum pot deduce pe cheltuielile cabinetului un calculator ? bogdan_Asdasd bogdan_Asdasd Detin un cabinet de avocatura si am achizitionat prin curierat un calculator pe data de 30.12.2009. Am achitat contravaloarea echipamentului la curier, care ... (vezi toată discuția)
Declaratii si registre obligatorii la intreprinderile individuale laura2008_angel laura2008_angel Buna ziua! Am infiintat o intreprindere individuala in feb 2013 si am inceput sa incasez in martieavand urmatoarele coduri caen ... (vezi toată discuția)
Nelamuriri pfa-magazin online ghita3001 ghita3001 Buna ziua, Am urmatoarele nelamuriri legate de PFA-ul pe care il detin: 1.Am inteles ca pentru un magazin online ca PFA impozitata in sistem real am nevoie ... (vezi toată discuția)