Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Bună ziua!
Suntem o instituție de învățământ superior, persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, care are UN STATUT APARTE în sensul că aplică un sistem mixt de reguli, de drept public (când este vorba despre actul de învățământ) și de drept privat (în ce privește restul aspectelor gestionarea banilor, principiile de angajare ale personalului ). Prestăm un SERVICIU DE UTILITATE PUBLICĂ-ACTUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT- deci regulile care vizează calitatea actului didactic, angajarea cadrelor, emiterea diplomelor, autorizarea programelor de MEN, controlul efectuat de ARACIS - toate acestea sunt comune cu universitățile de stat.
Soția unui membru a Consiliului de administrație din cadrul instituției menționate mai sus , are încheiate contracte de prestări servicii prin intermediul unui PFA deschis pe numele dânsei. Există în cazul acesta un conflict de interese? Dacă da vă rog baza legală! Vă mulțumesc!
Din câte cunosc instituţia de învăţământ trebuie să încheie un contract de management admnistrativ-financiar cu autoritatea publică locală, iar în acest contract sunt prevăzute clauze privind respectarea legislaţiei achiziţiilor publice. Or, în situaţia expusă de dvs. soţia membrului CA este în conflict de interese conform legii 98/2016, art. 60 alin. lit.b.
Se invocă faptul că nu suntem autoritate contractantă (autoritate sau instituție publică) și nu sunt aplicabile prevederile Legii 98/2016 privind achizițiile publice pe motiv că suntem privați (persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, autonomă din punct de vedere organizatoric cât și economico-financiar). Este plauzibil acest argument?
Vă mulțumesc!!!
Este plauzibil într-o anumită măsură. Dacă din contract reiese că autoritatea va asigura un buget pentru anumite servicii, acele servicii vor trebui achiziţionate în baza Legii 98/2016 şi, ulterior, vor fi supuse controlului Curţii de Conturi.