avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Timp legal eu-ro pt reparație produs nou / garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Timp legal eu-ro pt reparație produs nou / garantie

Bună ziua,
Am achiziționat un produs de la o firma bulgara ( buybest.ro ) cu punct de vânzare / call center în Romania ( la achiziția online nu am știut că firma vânzătoare este bulgară )
Produsul a sosit, l-am desigilat, folosit că pentru uz propriu și am realizat că are defect.
Am contactat vânzătorul ( email ) sa ii reclam defectele și am cerut să îmi zică cine e service-ul autorizat in București și am înțeles esdrom ( București - militari )
Am sunat la Xiaomi Romania și esdrom pt detalii reparație și am primit informația că produsul nu poate fi reparat de ei că e venit în Romania pe canale 'gri' așa că am cerut banii inapoi

Am.trimis.produsul pentru retur bani și după 2 săptămâni am primit mail că mi-ar opri 25%( 420 Ron ) din suma.produsului ( 1700 Ron ) pe motiv că telefonul a fost utilizat ( sigiliul.cutiei desfăcut și încărcătorul telefonului folosit)... Din punctul meu meu de vedere este ilegal

Evident că la suma de 420 Ron am refuzat și am cerut repararea.
A trecut aproape o lună de când am trimis telefonul in service și nici acum nu îl am reparat.
1. Care lege ar fi utilizata in acest caz: cea românească de 15 zile calendaristice ( pt reparare ) sau cea bulgărească ( nu știu care e aceea și dacă mi-o puteți furniza )..

2. E legală cererea vânzătorului să ceara bani pentru faptul că cutia produsului a fost desigilat ai produsul utilizat și să ceara bani ( suma mult prea mare pt simpla desigilare )...

Doresc sa specific că produsul este că nou, protejat cu husa din pachet si in stare impecabila, nezgariat sau lovit

Am reușit să sun la ANPC și mi-au zis că e ilegal ce au făcut dar în speță actuala, cel mai bine să iau legătura cu un comisar european pentru detalii dar nu am reușit să iau legătura cu nimeni ( nu răspund la telefon ).
Acum sunt fără telefon și fara bani...

Am reclamat pe site-ul compari.ro: [ link extern ]

Ce sfat puteți să îmi oferiți ?

Multumesc
Ultima modificare: Luni, 6 Septembrie 2021
Crazyionutz, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 02:06, 8 Septembrie 2021
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
o mana de ajutor: [ link extern ] /

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Restituire bani comerciant - produs defect Betty06 Betty06 As vrea sa stiu daca un comerciant imi poate refuza restituirea banilor atunci cand returnez un produs cumparat deja defect de la el. Mentionez ca am cumparat ... (vezi toată discuția)
Garantia unei huse ContSters365397 ContSters365397 Buna ziua, am avut problema cu o clienta care a venit, a porbat o husa , a fost incantata de ea, a cumparato si a plecat, dupa aproximativ 4-5 ore sa intors un ... (vezi toată discuția)
Rugaminte de lamurire problema furnizor de produse online Descriptiv Descriptiv Am comandat online un produs pe un site gestionat de o firma platitoare de TVA in Romania (ale carei date nu le gasesti pe respectivul site). A sosit prin ... (vezi toată discuția)