avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 762 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Recuperare contravaloare cazare platita in avans si ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Recuperare contravaloare cazare platita in avans si care nu s-a mai facut

Buna seara
As vrea sa stiu in ce conditii pot recupera integral sau partial contravaloarea unei cazari hoteliere achitate integral in avans (intre doua persoane juridice), cazare care nu a mai avut loc.

La finalul lunii iulie am facut o solicitare telefonica si am platit in baza unei facturi proforma 12 zile de cazare (cca 1000 EUR in total).
In momentul cazarii, cand am ajuns la locatie, tot in iulie, am renuntat la cazare deoarece camerele alocate erau la etajul 3, hotelul nu avea ascensor, iar una din persoane era in imposibilitate de a urca treptele. Mentionez ca la momentul rezervarii telefonice am intrebat cate trepte sunt pana la plaja, specificand ca suntem cu o persoana care nu poate urca multe trepte, nefiind atentionati de lipsa ascensorului.

Nemaifiind alte camere disponibile, am plecat la un alt hotel, anuntand prin email si telefonic conducerea hotelului sa puna camerele la vanzare, urmand sa discutam ulterior despre modul de recuperare sau de compensare.

Deoarece pana in prezent nu am reusit sa gasim o perioada disponibila pentru o alta cazare, si tinand cont ca, conversatia cu hotelul decurge foarte anevoios, as vrea sa cer restituirea sumei platite, integral sau partial.

Mentionez ca nu exista un contract incheiat sau vreo mentiune scrisa referitoare la conditiile rezervarii, la modalitatea de restituire sau vreo mentiune ca suma nu este rambursabila absolut deloc. In plus, nici pana in prezent nu am primit factura fiscala, desi am solicitat acest lucru prin email.

Neavand experienta similara, si tinand cont ca este un raport intre doua persoane juridice - deci se exclude o plangere la ANPC, as dori un sfat referitor la modalitatea de a cere rambursarea sumei platite in avans, daca sa fie printr-o notificare scrisa (eventual prin avocat) sau ce alte sugestii aveti tinand cont de cele de mai sus, inclusiv ce sanse ar avea acest demers.

Multumesc
Ultima modificare: Luni, 6 Septembrie 2021
mihaieduard222, utilizator
Cel mai recent răspuns: Livius Laslau , Consilier juridic 22:30, 7 Septembrie 2021
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
ii notificati si apoi ii dati in judecata, alta cale nu e.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,
Faptul că ați plătit factura, se cheamă că ați acceptat condițiile de cazare. Părerea mea este că o acțiune în instanță, fara dovezi solide, nu prea are sorți de izbândă. Pe viitor, incercati sa nu mai rezervați telefonic, fara să fiți convins de facilitățile oferite de unitatea de cazare. Cât privește factura fiscala, da, sunt obligați să o emită, in primul rand pentru a fi înregistrată în contabilitatea dvs. In acest sens sesizați ANAF.
Succes!
Ultima modificare: Marți, 7 Septembrie 2021
Livius Laslau, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Indrumare pentru o sesizare Laura2285 Laura2285 Buna ziua, In luna octombrie am platit integral o excursie 2 persoane la Praga in valoare de 1355 lei, unei agentii din bucuresti. Am primit documentele ... (vezi toată discuția)
Reclamatie operator aerian pizzaman18 pizzaman18 Buna ziua, Sunt nefericitul client al aceste neserioase companii aeriene. Pe data de 7 Iunie am achizitionat 2 bilete dus-intors pentru 2 persoane la zborul ... (vezi toată discuția)
Marire tarif cazare dupa plata avansului vlsound vlsound Buna ziua, Am rezervat azi telefonic o cazare la o pensiune. Am primit pe email factura proforma pt avans cu 50% din tariful agreat. In email e precizat ca ... (vezi toată discuția)