avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... OPERARE CARTI DE MUNCA
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

OPERARE CARTI DE MUNCA

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns ca urmatoarea problema: ce functie trebuie sa aiba persoana cae opereaza in cartile de munca ale salariatilor unui angajator?
E obligtoriu sa aiba functie de inspector resurse umane sau poate fi de exemplu si manager resurse umane?
Va rog sa indicati si temeiul legal. Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:54, 13 Ianuarie 2010
Poate fi si manager de resurse umane , dar trebuie sa aibe atestat de la ITM pentru a face inregistrari in carnetul de munca.
Persoana fizică desemnată de angajator pentru întocmirea, păstrarea şi completarea carnetelor de muncă trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
(a) să fie absolvent/e cu diplomă a învăţământului liceal, postliceal sau superior;
(b) să fie salariat/ă a angajatorului care solicită aprobarea;
(c) să nu aibă condamnări penale pentru fapte care o fac incompatibilă cu atribuţiile în activitatea de întocmire, completare, păstrare şi evidenţă a carnetelor de muncă;
(d) să cunoască prevederile legale referitoare la raporturile de muncă.

Angajatorii care solicită pentru prima dată aprobarea vor anexa la cererea prevăzută la art. 2(1) următoarele documente:
(a) angajamentul privind respectarea obligaţiilor ce revin angajatorului;
(b) decizia privind desemnarea persoanei/ persoanelor fizice care va/vor îndeplini atribuţiile de întocmire, completare, păstrare şi evidenţă a carnetelor de muncă;
(c) dosarul persoanei/persoanelor fizice desemnată/te de angajator care va/vor îndeplini atribuţiile de întocmire, completare, păstrare şi evidenţă a carnetelor de muncă

După depunerea acestor documente, inspectorii de muncă verifică dacă angajatorul îndeplineşte condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale în domeniul relaţiilor de muncă. Constatările se consemnează într-un proces verbal de control anexat dosarului constituit pentru fiecare angajator.

Persoana/persoanele fizică/fizice desemnată/te de angajator, care prestează activitatea de întocmire, completare, păstrare şi evidenţă a carnetelor de muncă, va fi testată şi confirmată de inspectoratul teritorial de muncă.
Ok, multumesc
Asi dori sa stiu daca si pentru institutiile publice, unde cartile de munca se pastreaza la sediu si se completeaza de catre un angajat, este necesara aplicarea Metodologiei privind solicitarea aprobarii de la ITM, testarea, etc..
Metodologia se refera la toti angajatorii prevazuti in art.1 din Legea nr.130/1999, nu si la institutiile publice.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dreptul de completare in carnetele de munca elyss elyss Buna ziua Mi s-a oferit un post de Manager resurse umane, dar voi face tot de tine de acest departament inclusiv salarizare. Carnetele de munca se tin la ... (vezi toată discuția)
Atestare iru aijin aijin Buna ziua. Pentru atestarea unei persoane sa completeze cartile de munca este necesar si un curs de inspector RU sau poate da examenul daca firma il ... (vezi toată discuția)
Carnetul de munca ioanav04 ioanav04 buna seara! poate cineva sa-mi spuna ce conditii trebuie sa indeplineasca un angajat al unei companii pentru a putea face inregistrari in carnetele de ... (vezi toată discuția)