Am nevoie de ajutor in privinta urmatoarei probleme:
Este vorba de un rezidential nou in Bucuresti, Presedintele pus de dezvoltator la inceput (perfect de acord), acum dupa ce blocul a fost vandut in totalitate vrem sa schimbam comitetul si presedintele pus la inceput.
Presedintele (angajat dezvoltator) nu raspunde la telefon, email etc de negasit de 5 luni de zile!
Cu ajutorul Asociatiei am discutat sa folosim art.50 (b), din Legea nr. 196/2018. Folosim acest art deoarece Primaria de sector ne-a informat ca este situatie covid peste % cazuri , necesita testare , certificat covid etc pentru adunari generale in prezent.
Este ok sa folosim acest articol art.50 (b) prin informare email e-bloc cu informare/semnatura/acord pentru:
- schimbare Presedinte
- schimbare comitet
- stabilire fond rulment/reparatii
- ROI
Poate fi contestat acest articol de catre un locatar ?
Am vrut sa organizam adunare generala insa fiind situatia covid din ce in ce mai rau am ales sa folosim acest articol 50 (b).
Este foarte bine (asta e sensul articolului 50 de a oferi o alternativa pentru realizarea acordului de vointa al asociatiei de proprietari), daca va uitati la un articol mai sus, pentru situatii care vizeaza doar o parte din membrii asociatiei, legea spune expres asa (adica nu ar fi o metoda interzisa) :
Art. 49
(4)Hotararile adunarilor generale se iau in cadrul adunarii generale convocata sau reconvocata, dupa caz. In statutul propriu al asociatiei de proprietari pot fi prevazute si alte conditii de luare a hotararilor, dar nu cu mai putin de jumatate plus unu din voturile celor prezenti la adunarea generala convocata sau reconvocata. Pentru situatiile care vizeaza numai proprietarii unui tronson sau ai unei scari, hotararile sunt luate prin acordul scris al majoritatii proprietarilor scarii sau tronsonului respectiv, membri ai asociatiei de proprietari, pe baza de tabel nominal.
Aveti acoperire legala, nu e momentul de a organiza o AG "clasica".