Constructie balcon parter - Acordul Asociatiei de proprietari
Buna ziua.
Locuiesc la parterul unui bloc din Oradea si vreau sa construiesc balcon, conform cerintelor legale.
Asociatia de proprietari cuprinde doar 2 scari vecine de bloc si are ca reprezentant pe "sefa de asociatie" (nu stiu ce functie are scriptic in asociatie).
In Legea 50/1991 (modificata si completata de legile 7/2020 si 149/2020), la Capitoul I, sectiunea 1 (documentatia tehnica pentru autorizare), se precizeaza :
" 2.5.6. Acordul asociației de proprietari conform prevederilor legale în vigoare, exprimat în formă autentică, pentru construcțiile noi, amplasate adiacent construcțiilor existente ...
- și numai dacă sunt necesare măsuri de intervenție pentru protejarea acestora -, ... "
Cum articolul legii de mai sus nu-mi este pe inteles, va rog sa ma lamuriti cu e cu acordul Asociatiei de proprietari?
Am nevoie de acordul Asociatiei de Proprietari?
Daca da, cine este responsabil de acest acord? (doar sefa de asociatie sau inclusiv locatarii pe baza de semnaturi?)
Care ar putea fi temeiul legal, argumentele unui eventual refuz?
ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Ca sa intelegeti
Exteriorul imobilului de locuit in comun reprezinta parte comuna
Conform disp L nr 196/2018 propreitarii nu au dreptul legal sa schimbe destinatia si aspectul partii comune fara acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari,
In speta dv asociatia de proprietari poate sa comunice acordul catre autoritati-acord exprimat de catre participantii la adunarea generala
Responsabil pentru acord este asociatia de proprietari care este forul care conditionat de votul majoritatii participantilor la adunarea generala- sa elibereze acordul
Conform disp L nr 196/2018 reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele de asociatie de proprietari care reprezinta si apara interesle asociatiei si ale membrilor proprietari in relatiile si fata de terti inclusiv in instanta de judecata
Un refuz poate sa aibe sau nu motivatie logica ,se poate ca vreun vecin sa nu aibe chef sa suporte zgomotele aferente edificarii modificarii dorite de dv,sau alt vecin poate sa refuze pe considerente de dispue/conflicte anterioare
Multumesc @ynocentta ptr raspunsul detaliat si explicativ.
Nu stiu de unde sa incep demersurile.
S-a mai intalnit cineva de pe site cu aceasta situatie?
Exista un formular tipizat pentru acest acord? Daca nu exista, ce informatii trebuie sa contina acest acord?
Dar acordul exprimat de catre participantii la adunarea generala se consemneaza intr-un tabel cu semnaturile vecinilor care sunt de acord cu construirea de balcon? Sau se consemneaza in procesul verbal al sedintei ?
Multumesc pentru raspunsuri. Orice sfat este bine venit.
mira55
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Începeți cu Primăria care este proprietara terenului -politia locală, compartimentul disciplina in construcții- apoi obțineți acordul asociației cf art.50 din legea 196/2018. Succes!