Bună ziua, Eusebio este numele meu și vin cu următoarea situație, la care sper și va rog sa primesc un raspuns: un client a comandat de la magazinul la care lucrez un generator în suma de 22.445 RON. Am perceput un avans de 5000 RON cu factura și bon fiscal de la client, persoana fizica, factura pe care a acceptat-o și semnat-o, urmând ca restul sumei sa se achite la livrarea fizica a generatorului 7-10 zile de la comanda). Nu exista un contract de vanzare-cumparare incheiat, iar pe factura am scris cu pixul și valoarea totala a produsului, informativ. Clientul a putut vizualiza și analiza generatorul în magazin deoarece aveam unul pe stoc adus pentru altcineva. De asemenea acest generator a fost echipat la cererea clientului cu panou de automatizare, acesta fiind opțional, la cerere. Problema este ca acest client invoca diverse motive pentru a nu se prezenta la ridicarea produsul, iar în final nu mai răspunde la telefon pentru a-i livra produsul și a incasa restul de bani. Ce este de făcut în acest caz? Ma poate obliga sa-i restitui avansul? Îl pot obliga sa plătescă produsul comandat si echipat la cerere cu acel panou de automatizare? Nu as vrea sa rămân pe stoc cu acest produs destul de scump și greu de vândut. Va mulțumesc!
Bună seara, mulțumesc pentru răspuns. Și totuși comandam lucruri asa ca să ne aflam în treaba, fără sa le mai și luam, iar comerciantul bate în buza? Nu mi se pare corect.