Buna ziua.Am nevoie si eu de niste lamuriri in ceea ce priveste o mare problema.In iunie 2009 am achizitionat un Fiat Panda de la reprezentanta.Masina iesise din cei trei ani de garantie de fabricatie inainte de cumparare cu doua saptamani, este fabricata in 2006.Era proprietatea reprezentantei, anterior cumpararii a fost data in chirie la o firma.Toate buine si frumoase pana acum vreo luna cand am inceput sa sesizez anumite probleme la volan.Acum o saptamana am fost la reprezentanta si am cerut un computer test ca sa stiu ce are.Diagnosticul a fost surprinzator, si anume coloana de volan defecta si motoras servo defect.Am cerut sfatul a cativa mecanici auto care mi-au spus ca este o defectiune cu care am cumparat masina caci eu nu aveam cum sa cauzez asa ceva in cei 4500 de km pe care i-am parcurs cu masina din momentul achizitionarii, si ca asemenea defectiuni sunt ori cauzate de defecte de fabricatie, ori de lovituri frontale ale masinii.Am uitat sa mentionez, ca dupa vreo saptamana dupa ce am vumparat masina am gasit in parasolar un proces verbal legat de un accident in care a fost implicata masina cam cu doua luni inainte sa o cumpar.Din pacate nu stiu ce am facut cu acea hartie.Stiu insa ca ei acum nu recunosc ca masina ar fi avut vreun accident, ei spun ca mi-au vandut masina in perfecta stare, si ca o sa incerce sa ma ajute in ideea ca o sa se discute problema cu directorii, si poate se remediaza cumva pe garantia unei alte masini...daca se aproba.Eu nu am de unde sa scot banii care mi s-au cerut, reparatia cost peste 100 de milioane iar eu am cumparat-o cu 165 de milioane.Intrebarea mea este ce ar trebui sa fac in cazul in care nu rezolva ei situatia?Ei la vanzare nu trebuia sa-mi ofere obligatoriu o garantie de minim 6 luni?am fost si la Politie sa incerc sa obtin o copie dupa dovada accidentului, insa acestia au refuzat sa-mi dea pe motivul ca numai daca ii dau in judecata am dreptul la acea hartie.pot face o sesizare la OPC in cazul in care refuza sa-mi rezolve problema?Sper ca am fost suficient de explicita, astept lamuriri.va multumesc
Problema dumneavoastră este mai complicată.În primul rând,trebuie văzută cartea tehnică a maşinii pentru a vedea dacă s-au efectuat reviziile la zi.Cereţi acest,în cazul în care nu-l aveţi,iar dacă sunteţi în posesia lui, studiaţi-l cu atenţie.
Cartea tehnica este la mine, in ea figureaza toate reviziile facute la fiecare 10000 km facuti, dar despre acest lucru nu scrie nimic.eu am ridicat aceasta problema cand am fost la ei si mi-au raspuns scurt ca nu sunt obligati sa treaca toate in cartea aia.si procesul verbal a fost in mana mea si l-a vazut trei persoane, deci e clar ca a fost accident.de altfel se vede si la numarul de inmatriculare ca a avut de suferit putin...
Problema trebuie luată pas cu pas.Dacă a fost accident trebuie să existe o constatare a Poliţiei şi un deviz de reparaţii a unitărţii service care a executat reparaţiile.Unitatea service este obigată să de dea la devizul respectiv şi o garaţie.